Först vill jag visa den jättefina mattan, som min mamma vävt till vårt kök. Har alldeles glömt att fota den förut. Visst är den härlig?!


Idag blir det en skogstur med grabbarna, som vill plocka bär. Det har regnat ordentligt inatt, så stövlar är ett måste.

Det syns här... för här brukar det vara en stigkorsning, ingen bäck!



Emil säger: "Det var så längesen jag var ute i skogen och plockade bär, så jag har glömt hur ROLIGT det är!"


Härlig inställning, men jag trodde ärligt talat att entusiasmen skulle lägga sej efter en liten stund.. Det gjorde den inte. De plockade idogt i ett par timmar(!)

Sen skulle "fångsten" (citat Emil igen, han är en fiskekille... och då "fångar" man ju det man tar hem... *S*) rensas också. Lite barnarbete blev det nu, medan jag fixade lunch. Men återigen, inte minsta gnäll... de bara fixade detta! Jag är imponerad.









Här är resultatet (inklusive syltburkarna från igår. Johan har fotat.

Pannkaka till lunch. Vi gjorde ett litet smaktest också. Köpt hallonsylt kontra den hemgjorda... Den sistnämnda vann med hästlängder!

På eftermiddagen blev det ett par timmars bad i Dyket. Den nya vattenbollen invigdes.

Emil kastar...

... och Johan tar emot.

Sedan åkte vi hem och fick trevligt besök av Olle, Emma och Alfred. Men var var kameran då?! Inte med iallafall. Skandal. Inte heller tog jag med kameran när vi tog en kvällspromenad ner till Klampen. Lika mycket skandal, för det var en fin kväll och jag hade gärna velat ha lite bilder därifrån *surar lite över mitt obefintliga minne*

När det var dags att borsta tänderna för kvällen... märktes det att vi har barn i huset, för då seglade det plötsligt omkring en liten pappersbåt i handfatet! *S*


Och så kan jag meddela att jag är hjärtligt trött på den här bloggen, så gör radavstånd så jag blir gråtfärdig... och hur jag än ändrar så blr det långtifrån alltid som jag vill och jag gör om och gör om. För att inte tala om hur krångligt det är om man glömt en bild och vill ha in den på nåt särskilt ställe... suck. Ibland överväger jag allvarligt att byta till Wordpress, som gör som man vill och inget annat. Den här skulle kunna få ligga kvar ändå, som länk till "gamla bloggen" eller nåt. Mest för min egen del, för jag har svårt att tro att någon annan går in och läser mina gammelgamla blogginlägg. Får se hur jag gör. Funderar vidare på saken.

Kommentarer