Idag var det så fint väder på eftermiddagen. Jag funderade på om jag skulle ta shorts på mej när jag gick ut i skogen med Ida. Som tur var så gjorde jag inte det. För när jag plockat lingonhinken full och det hade mullrat av åska runtomkring hela tiden... så började det regna.

Men då var det ju bara att fortsätta gå... och när jag hittade kantareller så kunde jag inte låta bli att plocka dem, såklart, även om regnet öste ner rätt bra vid det laget. När jag kom hem var jag "ganska" blöt *S*

Och nej, vi åt inte kräftor idag, men jag hittade den här bilden i kameran. Den är från förra veckan och jag har bara glömt att lägga ut den här i bloggen. Tycker att kräftor är rätt häftiga att titta på. Men äta?? Njaa... räkor är godare. Och mycket lättare att skala.

Kommentarer

  1. Fint att göra något sånt som att ta en gammal människa till sitt barndomshem! Roligt också att det blev så lyckat.

    Lingon och kantareller - det röda guldet och det gyllene - mums!

    SvaraRadera
  2. Hej...Gubben hittade oxå kantareller gula, sen blandade jag dem med kremlor stekte och ska äta dem idag med bäcköringar som han oxå fiskade upp igår.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar