På förmiddagen kommer min vän Maud och hälsar på. Hon vill lära sej lite kortvikningar, så vi viker papper fram till lunch och har hur trevligt som helst i mitt ganska så röjda pysselrum. Eller, iallafall så pass röjda rum att det går att sitta två personer vid bordet. Det är inte illa. Att jag inte sen kan hitta mina plastdrops, för att jag har städat bort dem, det är en annan femma.

På eftermiddagen får jag en förfrågan om ett "bråttom-uppdrag" i Hudik, så vi sätter oss i bilen och åker dit. När shoppandet är avklarat köper vi varsin hamburgare och åker till Hagmyrens travbana. Där utanför kan man släppa ut Ida en stund. Inte för att hon precis tycker att hon har lust att gå och kissa när vi sitter och äter...

Plötsligt kommer ett ponnygäng travande längs vägen. Det ser sååå trevligt ut i höstsolen!

Eller hur?!

Kommentarer

  1. Tack snälla för att jag fick komma och vika kort!!! Pysselrummet såg ju ut som en AFFÄR! Hur mycket saker som helst i fin ordning, jag funderar hur jag ska få plats med mitt pyssel...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar