Först vill jag bara säga att jag INTE gillar Bloggers nya design och funktioner. Den var inte helt tiptop före heller, men nu gör den precis som den vill. Till exempel med mina bilder. Hur jag än vänder och vrider på dem så vill Blogger inte visa några bilder alls i stående format. EN enda bild har jag lyckats få till, men två andra får ni tyvärr vrida på huvudet för att se rättvända. Tröttsamt. Funderar ännu mer allvarligt på att byta blogg-leverantör för jag vill nog faktiskt själv bestämma om jag fotar mina bilder i liggande eller stående format. Så det så.

Edit: Efter många om och men har jag nu lyckats vända på mina bilder, så ni ska slippa få nackspärr när ni tittar på dem. Men jag vill inte att det ska vara såhär mycket "meck" för att få till det. *surar*

Dagen, denna Stora Dag då Ida fyllde 10 år, började givetvis med paketöppning. Ett tuggben och ett mjukisdjur med päls och pip, så som Ida vill ha dem, var inslagna i tidningspapper med mycket tejp... så hon hade att göra en liten stund. Hon gillar verkligen att öppna paket! Började med det med tuggbenet i, men när det var till hälften öppet och hon konstaterat vad det var (det såg iaf ut som om det var så hon tänkte) så lämnade hon det för tillfället och övergick till det andra. Nyfiken på innehållet, eller??? *S*

Strimla papper är också kul, så när grejorna var framtagna så övergick Marodör-Ida till att bara göra pappersskräp över hela golvet. Skoj, skoj!

Skogspromenad ska man väl ha på sin födelsedag, som alla andra dagar.

 
Fina gamla hund!
Blött är det.

Tre små stackars vitsippor. Årets första!

 På kvällen kommer Emil och Johan med föräldrar. Mera paket blir det *ler*

Johan har dekorerat rulltårtsbakelserna, som vi avnjuter till födelsedagshundens ära.

Kommentarer

  1. Grattis till fina Ida! Tänk att de är 10 år, våra småflickor:-)

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk... lilla Xtra Lovely och lilla Lönneberga-Ida... två pluttvalpar på klubben för snart tio år sen. Konstigt hur tiden bara flyger iväg?!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår verkligen inte hur jag kunde missa att skriva ett grattis till finaste Idan. Trodde så bestämt att jag gjort det!!!

    Grattis, grattis nu ändå. Tur har du, Ida som har alertare folk ikring dig! :)

    SvaraRadera
  4. Jo, men Hillevi! Det gjorde du... fast i gästboken i själva hemsidan.

    Ida hälsar och tackar för uppvaktningen!

    SvaraRadera
  5. Haha... i morse tänkte jag att jag inte skulle kontrollera gästboken, för där brukar jag sällan skriva... för att inte bli besviken över min miss. Men så hade jag ändå varit just där... ha, så lite senil är jag nog trots allt! .D

    SvaraRadera
  6. Nej, vem skriver i gästböcker nuförtiden, när det är så enkelt att kommentera i en blogg?
    Fast du ville väl krångla till det lite?! *S*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar