Idag har vi planeringsdag på jobbet. Sture åker till Hudik och lite varstans för att shoppa lite mystiskt under tiden. Hemma står huset välstädat och fint och väntar på att min lillasyster med vidhängande barn ska anlända med tåget ikväll.

Välstädat var det, ja. Men sen gick Ida ut en stund i trädgården och kom in igen. Och då var det inte så välstädat längre. Heeeela huset, alla golv i kök, vardagsrum, hall och matrum (jo, jag tror nog hon var en sväng in i sovrummet också, suck...) såg ut såhär. Leriga tassar gör såna avtryck. Särskilt om hundens matte inte klippt bort "filttofflorna" på länge.

Då får hundens matte skylla sej själv och ta och städa golven en gång till. Inte för att hon egentligen tror att det ska hålla så länge den här gången heller, för när hon är klar med golvstädningen säger hundens husse:

-Jag tror jag tar Ida med mej och går ut en sväng. Vad säger du om det?

Tja... vad säger man om det? Jo, att "det tror jag hunden skulle uppskatta. Gå ni!" *S*

Så är det att ha hund den här årstiden och själv lider jag inte precis av leriga golv. Jag använder inneskor, så det spelar inte så stor roll om golven är leriga, grusiga och fulla med barr och pinnar från skogen. Men besökare utan inneskor kan ju kanske tycka att det är lite mer obehagligt att kliva omkring i.

Kommentarer

  1. Förse dina besökare med en sopkvast och förena nytta med nöje! ;)

    SvaraRadera
  2. Eller kanske en kratta..?? *S*
    Med kvast är det ju risk att de försvinner mot Blåkulla?!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar