Trädgård och skog




Inspirerad av Hillevi försöker jag mej på att göra ett litet fotocollage av dagens tre bilder. Det är Sture som räfsar gräsmatten, det är våra rabarber (med en slinga av kamerasnöret på, såg jag när jag öppnade bilden i datorn, orkar inte gå ut och ta en ny bild) och så Ida. Hon har tagit med sej sitt födelsedagstuggben ut och ligger och inspekterar oss när vi räfsar.

Och kolla in våra påskliljor! De är faktiskt jättefina! Och kommer snällt av sej själva varje vår. Det är det bästa, att man inte behöver göra nåt med dem, de sköter sej själva.

Om du klickar på bilden, så får du se den i lite större format.

Vi planterar de där penséerna också, äntligen. De som vi köpte för längesen och som blev översnöade första natten. De såg lite ledsna ut nu, men tar sej säkert på ett par dagar. Då ska jag fotografera dem.

En riktigt härlig kväll fick vi idag. Vi tar en ganska lång promenad i solen och på hemvägen måste Ida stanna och dricka litegrann. Det är ju sååå gott med "skogsvatten", tycker hon.

Kommentarer

  1. Meeeen, vad era påskliljor blommar! Och rabarbern är större än på Spånga - min syns inte ens än... och det var då ett evinnerligt krafsande på gräsmattan! :P
    Collage gör sig väldigt bra ibland, som här. Mycket berättande utan många ord.

    SvaraRadera
  2. Äsch, nä. Ingen "evinnerlighet" här inte. Vi började ju... långt före påsk. Sen kom det alldeles för mycket snö och allt blev blött och blajigt. Vi har inte krafsat NÅT mer förrän nu. Och nu gör vi inget mer. Nu får det vara klart. Vi är inga trädgårdsmänniskor alls.

    Men sånt som växer av sej själv, som påskliljor och rabarber och löjtnantshjärtan... sånt gillar jag! *S*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar