Halvledig

Vid 10-tiden lämnar jag mitt studentpyntade jobb. Igår var det tre glada ungdomar som avslutade sin gymnasietid... och som bor här. Lite festligheter var det, men natten har varit lugn.

Vi har ett ärende att göra på Ikea och sen måste vi åka tillbaka och påtala ett fel på kvittot också. Det tar resten av förmiddagen.


Väl hemma blir det lunch och sen lite trädgårdsarbete. Den här rabatten var skapligt full med nässlor och annat ogräs. Nu är den snygg, så länge det håller i sej. Och rosorna, de stackarna, börjar ta sej lite efter min omilda behandling med sekatören. Jag är övertygad om att de, som alltid, kommer att blomma vackert vad det lider.

Jag klipper gräset också, för Sture känner sej lite klen idag.

 Har faktiskt köpt några nya amplar och lite blommor att sätta i dem också. Blev ju riktigt fint!

Något som också är fint i vår trädgård är de fantastiska löjtnantshjärtana, som kommer snällt varje år och bara växer och blommar och är helt ljuvliga, alldeles av sig själva. Min favoritväxt, tror jag. Näst rabarber, för den går ju att äta också.

Kommentarer

  1. Löjtnantshjärta så vacker både till utseende och namn !

    SvaraRadera
  2. Fina är de. Bibbi hade ett annat namn på den vita varianten! Haha.

    SvaraRadera
  3. Men några vita har jag inte... bara en vit syren, som står alldeles intill och strax tänker blomma, den med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar