Mera bad

Pastasallad är den stående menyn på vår strand, det som barnen bara vill ha. Punkt och slut. Det SKA vara pastasallad.

Så. Därför gjorde jag pastasallad och packade ner idag, med förhoppningar om att de grå molnen plötsligt skulle skingras och solen titta fram. Det var förhoppningar som inte alls infriades. Istället drog det ihop sej och blev rätt ordentligt regnigt, men tror ni att det hindrar de här grabbarna? Icke.

Ovan har Johan redan ätit upp sina två portioner sallad, druckit ur saften...

 ... och slängt sej ut i sjön igen.

Tittar man noga så ser man att regnet gör fint droppmönster på vattnet.

Bilden är något retuscherad eftersom badbyxorna hade blivit "för blöta" för att badas med *S*

Där ute är de... för ju längre ut man badar desto mindre är väl risken att man blir uppkallad för hemgång, eller hur?! *ler*

Fast de här vuxna är ganska så tålmodiga och låter gärna barn ha kul så länge de orkar. Själv badade jag länge, trots ruskvädret, och här har Sture byggt sej ett litet regnskydd. Tröjan har dock hunnit bli lite blöt ändå.

Så småningom går vi hem, städar lite i huset och åker tillbaka hem till "civilisationen", lämnar tillbaka barnen och åker hem till oss själva. Hämtar en nyinköpt gräsklippare på hemvägen gör vi också. Bild på det lilla underverket(?) kommer en annan dag.

Kommentarer

  1. De barn som inte vill bada i regn... är inga barn! :D

    SvaraRadera
  2. Då är jag också ett barn för jag låg där och plaskade i en trekvart eller så, jag också. Men sen klev jag faktiskt upp, för det blev ganska så kallt för "gammel-kroppen".

    SvaraRadera
  3. Bad och regn är mysigt på nått vis!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är det, fast det hade gärna fått varit lite varmare i luften! Som i Parga... eller nåt! *ler*
    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar