Regnet det bara öser ner...

Utanför vårt köksfönster vräker regnet ner ikväll. Så bra att det var uppehåll hela dagen, så att gräset blev klippt och veden lastad av släpvagnen. Och att grillen inte dränktes med allt gott som var på den;  kött och majskolvar, färsk lök, tomater...

Ida har galopperat(!) idag och kryck-mannen har stapplat sej ner för källartrappan för att ta sej en dusch. Nästa gång vi åker hit ska jag minsann ha köpt med mej en ny duschslang, så att han kan duscha här uppe. Helt onödigt att behöva trassla sej en trappa ner för en sån sak, tycker jag.

Det är fantastiskt kul med alla kommentarer! Roligt att veta att någon faktiskt läser det jag skriver och tittar på alla mer eller mindre konstiga bilder (även om jag nog egentligen faktiskt allra mest bloggar för min egen skull). Tack ska ni ha!

Kommentarer

  1. Särskilt onödigt var det att han tog sig ner i källaren nu när duschen skruvades på utomhus! :)

    SvaraRadera
  2. Så kan man ju också se det, såklart! *S*

    SvaraRadera
  3. Även här har vi fått regn, men nu behövs det lite vatten uppe ifrån, fast imorgon får det gärna vara sol igen

    SvaraRadera
  4. Hos oss har vi sol idag, Åse. Och jag ska minsann iväg och ta mej ett dopp! Väntar bara på att tvättmaskinen ska bli klar. Det är härligt torkväder här, så jag passar på!

    SvaraRadera
  5. Ja... varför gick Sture inte ut och tog sin dusch?? Krångla i trappan alldeles i onödan!
    ha det gott och njut så länge sommaren varar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Krånglar i trappan för att han är en mycket envis människa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar