Blixt & dunder

Idag gör bloggen skäl för sitt namn. Den kom ju till en gång när vårt fasta modem blixtrade sönder. Nu var det dags för Väder igen.

Jag säger som tjejen på TV, som kommenterar gymnastik "Åh, HERREGUD!"

Vad det blixtrade, dundrade och regnade och haglade! (Och nej, efter det fungerade inte vårt internet, och inte telefonen heller, fastän jag hade dragit ur alla sladdar... suck).

 Det smattrade hagel så jag trodde bilen skulle bli prickig i lacken.

 Regnet det bara öser ner... *trallalallla*

Det där vita är hagel.

Och här simmar hagelkornen i stim i regnvattnet på altanen (eller det som skulle varit en altan, alltså) på baksidan. Helt sanslöst vilket väder?!!

Så småningom slutar det såklart att regna och man kan ge sej ut med hunden igen. Men det syns vilket skyfall det har varit... här har barr och annat "skogsskräp" runnit i bäckar på vägen.

Det blir blåbär i år, men än är de inte riktigt mogna.

Kommentarer

  1. OJ!!! Det var verkligen inte små mängder och så hagel på det. Det syns verkligen på bilderna hur det vräker ner - brukar få svårt att få till på bild, annars, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vi hade inte mkt regn en litet dunder hördes från himlen men det var så långt borta, ja det var hos er.

    SvaraRadera
  3. Japp, tjejer... det var Väder, det. Men idag skiner solen igen!

    SvaraRadera
  4. Hagel till och med? Vi hade regn och riktiga åskskrällar som förvandlade vår hund till ett darrande nervknippe. Hon blir så rädd!

    SvaraRadera
  5. Här blixtrade det och dundrade, en knall så att till och med Ida klev upp från golvet och undrade vad som stod på. Men sen suckade hon bara lite och lade sej igen.

    Det är så synd om hundar som är ljudkänsliga! Och jag har sagt det förut... att jag är SÅ glad att Ida inte är det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar