Grabbig lördag

Emil och Johan och jag tar våra cyklar och drar iväg. Här får Emil lite vatten av lillebror för att orka lite bättre *ler* (och jo, naturligtvis har även Emil hjälm när han cyklar. Han har bara tagit den av sej för att pausa litegrann).

 Vårt första mål är caféet i Juniskär...

... där vi äter lunch av bästa slag. Räkmackan smakar mums och Johan är nöjd med sin tacotallrik i bakgrunden.

Vi traskar omkring litegrann på bryggorna och kollar....

... och VAD är det vi skådar därborta?!!?


Jo, minsann! En nästan alldeles tvättäkta tomte, som springer omkring med en ölburk i näven och tjoar God Jul åt höger och vänster.

Svensexa kallas det och jag vet inte riktigt om jag tycker att det verkar varken kul eller klokt. Men det är ju jag, det. Otroligt ohumoristisk människa som jag är.

Så småningom fattar vi våra styren igen och trampar iväg mot Dyket. Totalt cyklade vi cirka 13 km idag.

Johan har lärt sej dyka. Grabbarna ligger i plurret i ganska precis två timmar. Jag avstår idag eftersom jag har en väldigt krasslig hals.

(Vissa) hundägare... suck. Denna golden älskar vatten, det är uppenbart. Men att man då beger sej till en allmän badplats och börjar kasta tennisboll...?!??!

Hunden hade väldigt roligt, men de barn som inte var hundvana och som han glatt busade runt utan någon som helst kontroll från människorna... de barnen blev inte så glada. Och definitivt inte deras föräldrar heller.

Suck. Och suck igen. Det är såna här hundägare som ger oss alla andra också dåligt rykte.

 Och på kvällen grillar vi... i det svenska sommarvädret.

Kommentarer

  1. Han är såpass, i alla fall Sture, att han kan stå och fixa vid grillen - vad bra!

    Tror att det är hoffar på bilden? Ser precis ut som Ankan i alla fall och eftersom en "svarting" är med den? De busar väldigt hårt och det är definitivt inte ok av deras ägare.

    SvaraRadera
  2. Nja... han såg faktiskt ut som en golden i kroppen, men jag kan såklart ha fel. Svartingen tillkom lite senare och var inte med o skrämde barn. Jag fick för mej att det var en flat.

    Ja, det är bra att han kan stå, men ta sej de tre stegen dit (till grillen, alltså) kräver krycka. Han klagar dock inte, utan försöker verkligen i alla lägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo - det var bara bilden som var "ankig"! :D

      Radera
  3. Härligt med cykeltur, bad, fika och grillning, hur vissa hundägare tänker kan man ibland undra eller rättar sagt de tänker väl inte alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen var finfin och grabbarna rätt trötta och nöjda på kvällen *ler*

      Och hundägare utan hjärna borde inte vara hundägare.

      Radera
  4. Vilken cykeltur! Vi var lite latare och tog en biltur till Skatan. Vilka mackor de hade! Mums! Sedan åkte vi nog förbi dig på väg ut till Nyhamn för att kolla in en arbetskompis stuga. Fint därute mot Essvik och Nyhamn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men då åkte ni ju precis förbi hos mej! Just där den gamla fabriken står... där svänger man upp mot skogen åt höger (från Essvikshållet räknat) och där bor jag. Visst är det fint, vi trivs gott!

      Radera

Skicka en kommentar