Nya jobbet


Nej, detta är ingen bild ur nåt inredningsmagasin, utan vardagsrummet på mitt nya jobb(!).

Och här är personalens sovrum. Utropstecken en gång till!

Visst är det fint?! Och då får vi höra att hela lägenheten ska totalrenoveras också. Och nu skulle jag skrivit utropstecken igen, men då får jag väl nån språkvårdare på halsen. Jodå, nya tapeter, nya golv och helt nytt kök ska det bli. Helt otroligt.

Vad jag jobbar med? Jo, jag är nåt som kallas boendehandledare på ett serviceboende för unga vuxna med utvecklingsstörning. De boende har egna lägenheter och det här på bilderna är alltså personalens utrymmen, där vi huserar när vi inte är ute och ger stöd och hjälp till de boende.

Idag har jag varit på möte igen, tillsammans med mina nya kollegor. Vi har pratat om det ena och det andra, funderat lite kring schemat och sånt. Känns fortfarande bra.

Kommentarer

  1. !!!!! Ser riktigt fint ut. Ombonat och trevligt ! Låter som ett kul och härligt jobb ! Och nej min prenumeration funkar inte längre :-( för detta inlägget fick jag inget mail om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, prova att registrera om dej?!

      Och ja, jag har ett kul och härligt jobb, det har jag! Det är spännande med dessa nya personer som jag snart ska få träffa!

      Radera
  2. Det var inte dåligt. Snart sätter du din personliga prägel på det också, tror jag! Och hembonad (äh, heter det inte men kommer inte på vad) - känner doften det nygräddade brödet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... vi får väl se om det ska bakas här. Annars lagas all mat hemma hos "kunderna". Men vi kanske kan ha nån bak-kväll eller nåt här.

      Radera
  3. Hemtrevnad menade jag!

    SvaraRadera
  4. Ser ut som en mycket trevlig arbetsplats! Får ni sova med någon slags jour? Risken vore att jag aldrig skulle somna. Eller ännu värre, inte vakna. Men man vänjer sig förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får sova. Men har nästan inget betalt alls under några timmar på natten. De räknas inte heller som arbetstid(!) trots att vi naturligtvis måste vara där. Aningen knepigt avtal, men så är det.

      Du har så rätt... det är svårt att somna. Eller, jag har svårt att bestämma mej för att det är ok att gå och lägga sej. Allt måste vara absolut lugnt först. Sen sover jag inte särskilt bra heller. Men, men, sånt är det här jobbet, som jag trivs så väldigt bra med!

      Radera

Skicka en kommentar