Skramlar till kalas

Senaste veckan har jag slagit sönder ett glas, en flat tallrik och en djup dito. Är det inte det man säger när det krossas porslin, att man "skramlar till kalas"? Isåfall är det precis det vi gör just nu, för Sture fyller år imorgon.

 Igår var han, Sture, till Flata och där hade lilla goa Alice plockat vinbär, som han fick med sej hem. Det blev saftkok idag. Två flaskor. Och Alice ska såklart få den ena.

Annars... har jag plockat mera blåbär, tittat på finalen i OS-handbollen (där herrarna var snubblande nära ett guld, fast ändå inte. Frankrike var helt enkelt det bättre laget), och så försökt fota ett jättefint rådjur som stod och tittade på mej under tvättlinan. Men jag hade bara mobilen på mej och avståndet var alltför långt för att det skulle bli nåt på bild. Så synd.

Kommentarer

  1. Då hojtar och skäller vi GRATTIS från Schnauzerstugan! Hoppas ni får en fin dag. :)

    Vinbärssaft är gott, det, och gelé ännu godare - mums.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för grattis! Klart att vi får en fin dag! *ler*

      Håller dock inte med om att gelé är godare än saft. Icke.

      Radera
  2. Då hurrar vi för Sture idag ! Vinbärssaft Mmmm det är gott men hemma gjort ska det va !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!

      Köpesaft och hemgjord saft... går knappt att jämföra!

      Radera
  3. Jag som slog sönder en skål igår. Då kanske det snart blir kalas. Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad härligt! Slå sönder lite till, vetja! *S*

      Radera
  4. Stort Grattis till Sture!! Lillpojken ÄR faktiskt 14 dagar yngre än jag är :D
    Kram och kli!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar