Torsdag

Vi åker förbi Bölesjön idag. Ida är strängeligen upptagen med att lukta på en massa, massa nya roliga lukter. Snygg krok hon har på svansen, precis som briarder ska ha. Lite mer päls hade dock inte varit fel. Ifall man nu tycker att det är viktigt att en hund ser ut precis som det står i rasstandarden. Jag bryr mej inte så värst mycket om det.

På kvällen tar vi oss en prommis till Klampen. Det var längesen vi var här och för ovanlighetens skull träffar vi på en hel massa (en "hel massa" betyder fem tvåbenta och två fyrbenta totalt) folk och hundar. Konstigt.

Konstigt är det också att alla dessa människor har lämnat kvar alla dessa smultron till mej. Tack för det!

Ida tycker det är såååå trist när jag plockar bär. Hon suckar och går och lägger sej på närmaste smultrontuva.... sen tröttnar hon på det och kommer och krafsar på mej och tycker att vi ska GÖÖÖÖRA nåt.

Själv hade jag planer på att sätta mej ner en liten stund och beundra utsikten, fundera lite över ditten och datten och så...

... men där går gränsen. Ida tycker att jag är så tråååååkig att hon går och hämtar en pinne. Det känns som om hon är den "vanliga" Ida igen och jag hoppas att det håller i sej när medicinen är slut om några dagar också.

 Hon är ju bara världens finaste!!!

Sveriges Lantbruksuniversitet meddelar att de håller på med en insektsinventering och har satt ut fällor med "miljöglykol" i. Hur farligt är det för hundar och andra djur, undrar jag? Inte för att jag ser nån fälla, men OM Ida skulle hitta en sån, vad händer då??


 Värst vad folk tappar saker. Igår var det en vante, idag är det ett par färgglada plastmuggar.

 Så här mycket smultron blev det. Jag är ganska imponerad själv.

Och förresten.... min före detta och blivande chef ringde på morgonkvisten och... erbjöd mej tjänsten jag sökt. Jag fick fundera över helgen, sa hon, men det vill jag inte. Jag tackade ja på direkten. Så glad jag blev och så kul det känns! Och lite pirrigt också. Jag har ju ett jobb som jag trivs så bra med, arbetskamrater som jag gillar och allt det där... men jag tror säkert att det nya blir toppen också! Lite annorlunda, men himla roligt och spännande. Börjar kring den 1 september, tror jag.

Idag är andra dagen på min semester... så jag ska semestra klart först. Hittills i sommar har jag varit ledig på schemat och så tjänstledig hela juli... fy bubblan, vad jag har det bra.

Kommentarer

  1. Syrrorna blev hänförda av sina kort idag! Även Patrik tyckte att hans kort var som gjort för honom, och det var det ju. ;) Jag gillar att Ida är piggelin men jag gillar inte att du ska sluta hos oss. :( Dina nya arbetskollegor kanske inte vet det än men dom är lyckans ostar som får jobba med en sån fin och proffsig tjej som dig! :) Jag vet ju det som fått jobba ilag med dig! Det finns inte många som är i din klass, dvs suverän!

    SvaraRadera
  2. Glad blir jag att syrrorna och Patrik gillar sina kort!

    Sen, allt det där andra du skriver... det gör mej lite sorgsen på ögat, liksom... det blir kanske inte så enkelt att sluta?!

    Nåja. Jag flyttar ju inte till månen direkt och ni vet ju var jag bor!

    Och på tal om ingenting, vad GLAD jag blev när du berättade om era semesterplaner. Det är ni så värda!!!

    SvaraRadera
  3. Visste jag väl! Det var ju liksom... ja... helt självklart att du skulle få jobbet. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack Hillevi! Det kanske var självklart, men hur som haver... de hade rätt många att välja mellan :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tur, och grattis till nytt jobb vad det nu är ? Åh fy bubblan vad du har det bra, härligt bra. Så hade jag det när vi fick hem Ruby tjänstledig och semester 3 härliga sommar månader. Skulle jag lätt kunna göra om!

    SvaraRadera
  6. Hoppla, Åse. Jag har kanske inte berättat så noga? Det är i stort sett samma jobb som jag har, alltså ett boende för utvecklingsstörda. Kommunen som arbetsgivare.

    Men det är ett annat boende och med lite andra förutsättningar än där jag jobbar idag.

    Tack för grattis!

    SvaraRadera
  7. Eftersom kommentarsfönstret kommer upp utan att man då längre ser inlägget, glömmer jag att säga allt jag vill! Måste ju också bara säga att det var fantastiskt fint där vid sjön och så roligt att Ida är pigg. Sååå mycket smultron orkar inte jag plocka på en gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan jag ju inte ha det! Ska ju inte vara besvärligt att lämna en kommentar här. Ändrat lite på inställningarna och på köpet fick jag svarsfunktionen direkt efter varje inlägg... som jag har letat efter den (och inte hittat)!

      Nä, jisses vad med smultron det där var! När vi hade delat på skålen och ätit upp alltihop mådde jag nästan lite halvdåligt. Är inte van att sätta i mej såna mängder med röda bär *ler*

      Radera
  8. Vad bra det blev! Och njää, de där fällorna verkar lite läskiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, glykol lär ju vara sött och gott... och giftigt. Att de kallar det för nåt med "miljö" före gör inte mej så mycket lugnare. Tror jag får kolla med min syrra, mijö- och hälsoskyddsinspektören, hon vet nog!

      Radera
  9. GRATTIS till det nya jobbet!!Man ska pröva sina vingar innan det är för sent!! Du kommer säkert att trivas på det nya också. Har Sture blivit bättre eller har han lika ont fortfarande?
    Glykol är farligt för hundar och andra levande varelser också... men det beror väl en del på i vilken mängd det exponeras!
    Njut av smultronen så länge de finns MUMS!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, nog tror jag att jag kommer att trivas... den här sortens jobb blir litegrann vad man gör det till, så det är upp till mej att göra det trevligt!

      Sture klarar sej skapligt på en krycka, men går inga promenader precis.

      Och nu fungerar den här svarsfunktionen, tack vare att Hillevi ville ha kommentarsfältet lite annorlunda än vad det var. Då blev det såhär helt automatiskt! *S*

      Kram å kli!

      Radera

Skicka en kommentar