Även den allra bästa... med fortsättning

Även den allra bästa tidningshämtaren i hela världen kan råka misslyckas ibland. Idag var det med en extra annonsbilaga i Sundsvalls Tidning och det var den Ida kom rusande med först. Hon hade råkat tappa själva tidningen. När hon sen skulle ut och hämta den (och hon har bråttom, villl jag lova!) blev det i hastigheten så att hon ställde sej på den och då var det väldigt svårt att plocka upp den...

Det blev mest trasor av alltihop och vi fick lägga lite pussel för att kunna läsa.

Men godis och massor med beröm och "tack för hjälpen", det fick hon såklart ändå.

Fortsättning på dagen:

Någon måste ha varit här hos oss och dragit lite i telefonkabeln, men lagat den har man inte gjort. Den ligger nu fint ringlad på gräsmattan, som jag tänker klippa. Äntligen är det lite uppehåll, och dessutom väldigt blåsigt så gräset har torkat litegrann iallafall.

Jag lägger kabeln lite åt sidan och kör igång Klippon. Den går som tåget, precis som vanligt, och det blir ganska prydligt och fint.

Mitt på dagen åker jag iväg på en 1½ timmes föreläsning om Värdskap. Samtliga(!) kommunens 8000(!) anställda ska genomgå en utbildning i just detta ämne. Vi ska bli bättre på att ta emot våra kunder är det meningen. Det mesta som sades är rena självklarheter, men det hindrar inte att det kan vara bra att få höra det ändå.

På hemvägen åkte vi förbi Skottsunds golfbana, där detta "tak" stod uppställt. Reklamtrycket på det är från Norrviddens fastigheter och deras slogan är "Lokaler att längta till". Jag vet inte om just den här "lokalen" är nåt jag skulle längta till, precis...?!

På kvällen tar jag in tvätten som hängt ute i blåsten hela dagen. Den är snustorr och riktigt härligt "torkat-ute-fräsch".

Kommentarer

  1. Svar
    1. Hon kan ju så bra, men ibland blir det fel. Och hon ville verkligen plocka upp tidningen, synd bara att hon råkade stå på den... *S*

      Radera
  2. Ida tycker nog att det är för mycket nyheter här i denna världen.
    Hoppas jobberiandet blev allra bäst! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så stod det bara skräp i tidningen? Inte PÅ tidningen, där stod Ida, utan I.

      Jobbandet kommer det en rapport om senare. Det har börjat finfint, iallafall.

      Radera

Skicka en kommentar