Fin fredag

Uppe före tuppen på jobbet. Jobbar fyra timmar då på morgonkvisten och sen hem. Det är inte det sämsta att ha hela resten av dagen fri sedan.

Ett bråttom-kort gjorde jag på direkten när jag kom hem, men sen bar det av ut i skogen, såklart.

Blåbärsriset lyser rött i solskenet.

 En maskros har kommit lite fel i tiden?

 Sen går vi över ett hygge, där det växer en liten gran...

... och en liten tall...

... och en liten... EK?!! Är det möjligt? Att en ek har slagit rot där, mitt ute på ett hygge i Norrland??? Eller vad kan det annars vara för träd?! Ser ut som en ek, tycker jag.

Senare går vi på stigen som går genom det högra gräset. Här kommer Ida och undrar varför jag ropade? 

 Jo, bara för att jag ville ha en bild på Den Finaste.

Nästan hemma. Solen lyser mej i ögonen och i skenet dansar en massa, massa små flygande kryp. Inga myggor, dock, och det är något att glädja sej åt. Att myggtiden är förbi - tjohoo!

Kommentarer

  1. Tänk att få en sådan underbar promenad efter ett jobbdygn! Härliga höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi går inte så långt, utan sparar fortfarande på benet litegrann. Men njuter, det gör vi!

      Radera
  2. Växthuseffekten tänker jag på när jag ser en ekplanta upp hos er!! Nog händer det saker!!
    härliga bilder och en Ida-fia som är kry igen hoppas jag om än konvalescent!?
    Nähä... jag hittar inget om nån op... men det kommer väl när det blir aktuellt!
    Ha en skööön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tycker också att det ser ut som en ek. Bra, då är jag inte galen.

      Sture ska op om den andra höften också... snart. Redan den 22 okt är det dags. Står nog nåt om det nån dag i september, men som jag babblar kommer det väl bort i allt svammel..

      Det är gruvsamt, men nödvändigt.

      Ha en go helg, ni med!

      Radera

Skicka en kommentar