Hemma

 Blev så jätteglada igår när vi kom hem och såg att snön rasat ner från taket. Till största delen iallafall. Nu behöver vi inte bekymra oss för att altantaket eventuellt skulle kunna rasa. All snön ligger på gräsmattan just nu. Bra, det! Även på baksidan har det rasat. Fast där har snön tagit med sej delar av några takpannor också. Det måste vi fixa när det blir möjligt.

Jag gillar verkligen skoteråkare! Åtminstone när jag slipper se, höra och känna lukten av dem. Men spåren de lämnar efter sej är toppen! Nu har det ju som sagt var varit blidväder ett tag och snön har satt ihop sej till stadiga, fina och bra vägar att promenera på i skogen. Hurra!

Men. Vad är DETTA?! Jag både ser, hör och känner lukten av den här skogsmaskinen. Vad ända in i helskotta gör den i "MIN" skog?! Inga träd alls behöver tas bort härifrån. Det har stormen Dagmar och SCA redan ordnat med för längesen. Nu vill jag att träden ska få växa och vara i fred så att vi har nån skog alls kvar att gå omkring och ha det bra i. Så det så.

Kommentarer

  1. Dom härjar här också :( men skoterspåren är färre i år (ännu). Däremot finns det en massa "promenadspår" efter Vattenfalls bandvagnar som flaxade runt friskt i december.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men som sagt var... jag gillar ju skoterspår, jag!

      Radera
    2. Jag menade avverkningen… fast å andra sidan avskyr jag skotrarna också, så det gör inget! :D

      Radera
    3. Jahaaaaa... jag hängde inte riktigt med i svängarna.

      Radera
  2. Några skoter spår kan vi inte skryta med men 8,5 plusgrader de kan vi stoltsera med och lite sol oxå minsann . Härligt så länge det varar .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sån vinter skulle jag gärna ha, jag också!

      Radera
  3. Skotrar och skoterspår är toppen! Så enkelt att ta sig en promenad på spåren utan biltrafik!
    Sen tycker man att de behöver ju inte vråla och tjuta långt in på småtimmarna som de gärna gör här i Kovland. Men så är det väl naturligtvis, man ger och man tar...

    Ibland längtar jag efter en egen skoter att susa fram på!
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt spåren gillar jag... men jag är så pass intelligent att jag inser att det är väldigt svårt att få skoterspår utan skoter, så på något litet vis gillar jag dem. Om de kör vettigt och ser sej för lite när jag är där och promenerar.

      Radera

Skicka en kommentar