Kockens chokladmousse

Via Smartson har jag varit testpilot för Kockens chokladmousse 70%. Det går till som så, att man anmäler sitt intresse och har man sedan tur så får man chansen att testa den produkt man är intresserad av, alldeles gratis!

Jag fick häromdagen en kupong som jag löste in mot en förpackning (se nedan) chokladmoussepulver. Jag tillredde den enligt anvisning på förpackningen (tillsätt 2½ dl mjölk och vispa med elvisp 3-4 minuter) och serverade den med några frysta hallon.

Smakade som vilken vanlig chokladpudding som helst, fast lite mindre söt. Inte så värst gott, men ok.

Eller, som Sture sa:
- Tja.. på en skala från 1-10 kan jag kanske klämma i med den 6:a, för att den var gratis då...

Men jodå. Vi åt upp den, det gjorde vi.

Och så här ser förpackningen ut, om någon skulle få för sej att testa själv. Jag kommer inte att köpa den.

Kommentarer