En snabbrapport

Nej, nej... vi har inte fått en massa ny snö, men det var den enda bilden jag hittade på Ida i hastigheten. Tänkte att någon eventuellt kunde vara intresserad av hur läget ligger nu på morgonen, innan jag drar i väg på jobb och så...
I morse gled Ida upp i sängen som vanligt och slog mej med ena framtassen tills jag började klia henne (det gjorde hon inte igår, inte ens när jag bad henne komma... hon lufsade bara tillbaka ut i köket, suckade och lade sej på golvet där). Två små klapp när det var dags att kliva upp och hon for iväg som skjuten ur en kanon, som det "ska" vara när allt är bra. Följde med mej på toa, som vanligt. Glodde mej först i ögonen, som vanligt, och blev lite kliad under hakan... och sen vände hon på steken och backade lite hårdhänt in med rumpan före och ville bli kliad på ryggen. Allt medan jag satt där på toa, alltså. PRECIS som vanligt.

Kastade i sej frukostmaten som hon brukar, skramlade med den renslickade skålen och hade gärna ätit lika mycket till, om hon bara hade fått.

Ut med sej själv i trädgården, skällde i alla väderstreck och hämtade sedan tidningen. Duktiga hunden!

Tiggeriet vid frukostbordet började med att hon försökte sparka hussen med frambenet redan innan han hade satt sej ner på stolen... *ha ha ha*

Ja, idag är jag glad. Hunden är pigg och frisk och alldeles som vanligt. Och det är det allra, allra bästa.

Kommentarer

  1. Trevlig läsning så här på förmiddagen. Här hemma finns Libby som är tretton år och visst blir man uppmärksam när de beter sig annorlunda. Oron finns där när det gäller äldre hundar. Nu har jag läst om er flera, flera dagar bakåt i tiden. Nu skall vi ut och leta efter vårtecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ack ja, jag är en riktig "hönsmatte"... minsta lilla som inte är precis som det brukar gör mej skärrad in i benmärgen.

      Hoppas att ni hittade några vårtecken, det skulle kännas skönt nu att veta att nästa årstid är på gång!

      Radera
  2. *Suckar belåtet av lättnad* vad härligt, du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en fin början på dagen, som gjorde att jag kunde släppa allt och gå på jobbet med glatt sinne. Har fått rapport om hundens bravader senare också och allt är ok. Skönt.

      Radera
  3. Annika i Lindby9 april 2013 kl. 14:48

    Vilken trevlig morgon :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så som en morgon ska vara hemma hos oss!

      Radera
  4. Vet inte varför det inte går att svara på ditt inlägg, Lena, men kan bara hålla med dej. Härligt med en pigg och glad hund!

    SvaraRadera
  5. Fast jo... det gick visst att svara?! Förvirrad... *S*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar