Ledig dag

Idag är jag ledig, fast jag extraknäcker med lite mystery shopping på eftermiddagen. Hämtar ett paket på "ICA-posten" och blir sen avsläppt vid Vallen och så promenixar vi hem genom skogen, Ida och jag. Fotbollsplanen är skottad och jag gissar att de som vill spela här väntar ivrigt på att snön ska smälta och gruset torka upp lite. Vi genar här tvärs över och det är geggigt, kan jag tala om.

Jag väntar lika ivrigt som fotbollsspelarna på att "mina" skogsvägar ska tina fram. Det finns ett visst hopp, för här och där är grusfläckarna framme. Där luktar det gott och det inspekteras noga av min glada briard. Tänk, när hela skogen består av barmark... vad mycket gott det kommer att finnas att lukta på då. Vårlängtan är stor just nu.

Kommentarer

  1. Hoppas att paketet innehöll den där spännande kameran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du att jag hade kunnat låta bli att berätta det isåfall?! Nej, så kul var det inte. Men kanske, kanske, kanske dyker den upp idag. Det ser nästan ut som om det skulle kunna bli så, när man kollar spårning på Posten. Men Posten är ju just Posten... så säker kan man inte vara. Bara för att paketet är "sorterat i Sundsvall" så behöver det inte levereras just idag? Jag kan gott få vänta hela helgen, är jag lite rädd för... Men håll tummarna, så kan det hända att den kommer fram.

      Radera
  2. Nog är vår längtan stor , men här är vi närma två dags regn har gjort slut på det sista av snön . Ny kamera ? Spännande ! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det. Spännande. OCH vår på väg, det vill jag tro!

      Radera
  3. Isiga vägar är så gott som borta här. Nu har vi istället blöta och grusiga vägar vilket betyder duschen direkt för smutsiga hundar. Spännande med ny kamera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag duschar inte. Men borde kanske åtminstone lägga ut en handduk att gnugga av det värsta med innan vi går in. Stampade jordgolv-perioden är snart här! *S*

      Radera

Skicka en kommentar