Pappa hade rätt...

 Pratade med mina föräldrar i telefon. Min pappa hävdade bestämt att det skulle snöa hos oss idag och fram emot kvällen fick han faktiskt rätt. Det syns dåligt på bilden, men det snöar. Ganska mycket. Det blir ett centimetertjockt lager med nysnö. Bläh och bläh.

Och nej, jag ska inte säga någonting alls om att lägga om till sommardäck liiiiiiite för tidigt *S*

Istället för att vara ute och kasta snöboll, eller nåt, så sitter jag inne och micklar ihop ett kort till en amerikansk tävling. Det går säkert inte bra, det har det aldrig gjort i deras tävlingar, men det var en kul skiss att följa.

Och just ja... HÄR kan man läsa om det som hände på Nyhamnsfabriken igår, när polisen var där.

Kommentarer

  1. Precis vad de sa på SMHI ju!! Vi har klarat oss ännu så länge!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer snö är inte vad vi vill ha. Särskilt inte eftersom Sture tyckte det var dags att skifta till sommarhjul häromdagen... *S*

      Radera
  2. Här kom det ett par mm i natt, bara. Men naturligtvis var jag just då ute och "nattvandrade"!

    Så sådant pågår där vid fabriken, inte så kul. Måtte de ta tag i det - för miljöns skull. Däremot fick jag roligt åt reporterns namn - så passande!

    Varför går inte korten bra i amerikanska tävlingar? Vill de ha mer blingbling? Tycker att det är jättefint, det häruppe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... jag är lite bekymrad över dina sovvanor, du. Men fullt förståeligt ändå, just nu. Gissar att du inte har så mycket "busar" att ta hand om på dina nattliga promenader och det är iallafall bra.

      Den där fabriken skulle vi bli väldigt glada åt att bli av med, ska jag säga dej.

      Äsch, det är väl fel stil på mina kort, helt enkelt. Eller så är det för att det är ett pris per 50 deltagare... chansen är liksom liten *S* Vet egentligen inte ens om de brukar lotta ut priserna eller om de väljer pristagare. Men det är inte viktigt, faktiskt. Jag hade ju kul när jag gjorde det där kortet! *S*

      Radera

Skicka en kommentar