Svanpromenad

Glömde visa Johans pyssel igår. Han gjorde ett hjärta i kartong till mamma och pappa (världens bästa, står det på det) och en "lånekartong". Han har lagt lite diverse bra-att-ha-saker i lådan och så antecknar man med pennan, som sitter fast utanpå, vem som har lånat vad och stryker när man lämnar tillbaka :)

Förra veckan var det kallt, regnigt, blåsigt och inget vidare alls när vi gick den här vägen. Idag är det betydligt mycket trevligare och jag tar med kameran, om vi möjligen får syn på några svanar.

Det får vi. Syn på svanar, alltså. Jag har väldigt små förhoppningar på bilderna, eftersom solen lyser starkt rakt emot mej, men helt misslyckade bilder blev det ju ändå inte?!

Imponerande fåglar är det.

Vi träffade den här farbrorn i Mjösund. Han satt och vilade på vägräcket. Stort skägg och solglasögon... inte precis den typen av människa som Ida brukar älska. Det gjorde hon inte med den här heller, men lät sig nådigt klappas. Han hade haft beardisar i sina dagar, den ena hade blivit 12½ år gammal och den andra 14. Och så brukade han klippa ner dem, och "då blev de så glada!" sa han. Undrar hur Ida kommer att bli utan päls?? Ännu gladare?! *S* Vi får se, det är en dryg vecka till Dagen K (K som i klippning).

På eftermiddagen åkte vi in till stan. Sture hade ärenden att göra och jag behövde verkligen ny BH. Finns det värre än att prova såna? Ja, det är klart att det finns värre. Men det är inte min favoritsysselsättning. Så svårt att hitta nån som sitter skönt och som dessutom helst inte kanar ner över mina nästan obefintliga axlar. Svettigt och jobbigt är vad det är, men jag fick faktiskt med mej två nya hem. Känns bra att "slitet" gav resultat.

Kommentarer

  1. Åh, vad fint ljus det är på svanarna - verkligen lyckade bilder. Bra-att-ha-saker-låda är fina grejer det. Nu gäller det bara att han håller efter världens bästa mamma och pappa också!

    Ida bli nog överglad eftersom hon redan är så glad. Som jag sa,min pyrenner blev alltid valp på nytt efter klippning.

    Maha, (angående filmklippet) man blippar och bloppar lite här och där och sen blir det nog bra om man har Blogspot, vill säga………… hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, alltså... jag VET ju inte hur jag gjorde. Bara att jag lyckades få in filmen i datorn och sen var det bara att trycka på knappen i blogspot. Jag kan ju egentligen inget, bara provar och så råkade det funka den här gången.

      Finns det ingen sån knapp i wordpress, eller vad det nu är som du har?

      Radera
  2. Jorå, men den har aldrig velat kännas vid formaten jag haft. men… det gör inget, just nu är inte filmsnuttar aktuellt, jag höll på för mycket med det ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man ska ju ha något att filma också, om det ska vara nån idé. Men det tyckte jag att jag hade den här gången *ler*

      Radera

Skicka en kommentar