Skolavslutning, regn och jobb

Vi besöker en skolavslutning idag. Det är trångt om saligheten i den kyrka man valt att hålla avslutningen i. Vi står i gången på väg ut och ser inte mycket. Men är det å andra sidan så väldigt mycket att se? Vi hör iallafall att barnen sjunger fint.

Själv är jag av den uppfattningen att man inte alls behöver hålla till i en kyrka, men traditioner ruckar man inte på så lätt. Prästen fick säga några ord, men det var inte många. Sen pratade rektorn(?) fort och ohörbart. Säga vad man vill och tycka som man tycker... men präster kan iallafall prata *S*

Man kan roa sej med att zooma med kameran.

När vi kommer ut ur kyrkan börjar det regna. Det ingår inte i mina planer för dagen alls. Jag har nämligen tänkt åka och simma några längder och därefter promenera uppför backen från sporthallen till Granloholm och jobbet. Men vaddå? Blöt blir man ju ändå.... så jag gör som jag tänkt. Och blir blöt.

Senare på kvällen blir det en prommis till för en av killarna på jobbet tycker inte att lite regn ska kunna hindra en från att gå en runda runt Sticksjön. Så nu är mina sandaler, vilka i morse var en lämplig fotbeklädnad, ganska så sunkiga *S*

Jobbet i övrigt är finemang, som vanligt. Har lite trix med telefonerna, men allt löser sig till sist.

Kommentarer

  1. Det är ingen ordning alls nu för tiden, rektorn pratar i kyrkan och prästen...?? Men det var väl skönt att stå där och trängas ett tag??
    Här har det regnat hala dagen och det ordentligt Vi var tre genomblöta efter dagen långprommis!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite varmt var det och trött i benen blev man, men det hör väl till på något vis?

      Regn och regn... men snart blir det nog sommar igen!

      Kram å kli!

      Radera

Skicka en kommentar