Testar ost och blir varnad

Det ligger ju som bekant en gammal fabrik en bit nedanför där vi bor. Ett otäckt ställe som nu fått varningsskyltar uppsatta längs vägen, så att man vet vad man gör om man går in på området. Det är ett tillhåll för diverse typer, dels såna som stjäl byggmaterial där och dels ungdomar och andra som både gör dumheter (som eldar byggnader och sånt) och dels träffas och umgås (som om det inte skulle finnas lämpligare platser för det?!).

Allt SKA rivas och marken saneras och bli till grönområde med promenadstråk ända från Kvissle och ut till Klampen. Frågan är bara när och för vilka pengar... som alltid, alltså.

Över till nåt helt annat. Jag har fått förmånen att bli testpilot för en god ost, Castello Alps Weissbier ligger här på toppen av dagens middagssallad. God ost, men 47 kr för en liten bit på 2 hg lockar inte mig till att köpa den. Det här testexemplaret fick jag förstås gratis, via Smartson, och jag kommer att äta varje liten tugga under andakt.

Kommentarer

  1. Annika i Lindby12 juni 2013 kl. 19:13

    Oj, så spännande att vara osttestare :-) Roligt du gillar min Dobba! Och jag ääälskaar kameran :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått testa lite av varje genom Smartson. Det är riktigt kul, faktiskt!

      Din Dobba är superfin, verkligen! Och fina bilder tar du på henne, med nya kameran :)

      Radera
  2. Alltså… den här salladen ser otroligt läcker ut och med krutonger och allt. Mums. Mindre mumsigt är det ju med giftområdet - skylten är läskig men bra att sådana är uppsatta nu. Jag förstår inte att inte området har högsta prioritet för sanering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sallad är gott och lägger man till lite pasta och steker en brödskiva (som du så vackert kallar krutonger) så blir det lite matigare också.

      Det är riktigt otäckt där nere på Nyhamnsfabriken och jag skulle verkligen uppskatta ett snabbt politiskt beslut och verkställande inom det snaraste. Men det lär väl knappast ske under min livstid... :(

      Radera
  3. Inte roligt med en sån där varningsskylt där man bor. Hoppas ni slipper eländet fort!! Kul däremot att kunna prova ost. Passa på o njut. Kram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är har vi såååå många andra fina platser i närheten, så vi behöver inte alls gå just där.

      Ostprovning är skoj. Och gott! *S*

      Radera

Skicka en kommentar