Söndag

Idag är det Klampenborgsdagen... säkert trevligt, men jag håller mej undan tills på kvällen, när allt folk säkert har gått hem igen.

Istället får de här fötterna skumpa runt bortöver Essviksvallen på eftermiddagen. Ida tycker mest att jag är jobbig, tror jag.

Men på kvällen, som sagt var, "klampar" vi iväg till Klampen. En del "lämningar" i form av samlade stenar märks efter dagens aktiviteter.

Plötsligt är det något som rasslar till och swischar upp i ett träd. En stor katt! Ida har inte märkt nåt alls, hon, utan lufsar på i sina egna tankar (lukter?).

Men när jag tar fram kameran och fotar upp i trädet kommer hon också och kollar vad som är på gång. En sekund, sen har hon tittat klart.

Inte är det fotoväder, precis. Jag har dragit på mej en regnjacka och stoppat lilla lillkameran i fickan. Det blir inget vidare kul bilder.

Som den här... hur kul är den? Inte nåt alls. Men det står att just här finns de lämningar från bronsåldern. Här någonstans lämnar också Ida mej. Puts väck. Jag hinner gå långt, förbi parkeringen och ända upp till vägen... ingen hund. Jag ringer till och med hem och kollar om hon råkat springa förbi mej och gått hem?! Det har hon inte. Jag går tillbaka och kollar... jamen, där står hon ju. Vid parkeringen, där hon alltid brukar vänta på mej, om jag kommer på efterkälken. Nu var det liksom ombytta roller och jag borde väl haft förstånd att vänta där, jag också. Hon kommer ju när hon är klar (med det hon antagligen gjorde... åt nåt väldigt äckligt. Det är det enda som kan få henne att "komma bort").

Kommentarer

  1. Usch då... äter hon sånt din Äckel-Ida?? Det blev ingen puss när ni fann varann igen då? Visst är det härligt att ha ett bra promenadstråk i närområdet?!
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon äter det mesta... och mår aldrig någonsin dåligt i magen heller (eller iaf ytterst, ytterst sällan). Skönt är väl det, för löst bajs i lång päls är inte så kul.

      Nån puss blev det inte. Och pruttarna hon släppte iväg senare på kvällen luktade inte hallon, precis... *S*

      Och ja, det är så skönt att ha bra ställen att gå till och på!

      Kram å kli!

      Radera
  2. Du skumpar och klampar på du. Simmar mot rekord också. Det sistnämnda kan du nog locka med sambon också, vänligt mot alla leder som kan protestera. Idafian är ÄCKLIG!!! med sin kärlek till det outhärdliga - hahahaha - fast äckligast är de som lämnar detta! Glömmer aldrig min blandras Trojas överlyckliga kärlek till ett ställe på Öland där rastplatsen använts som människotoalett...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här gången vet jag ju inte vad det äckliga var, det kan ju varit ett dött djur av något slag. Människobajs är genomäckligt och rävbajs luktar nog värst av allt.

      Sambon badar gärna men är ingen simmare, så nä, han hänger inte på.

      Radera

Skicka en kommentar