Alfred på besök, lite jobb och ett brobygge

Alfred med pappa kommer på oväntat, men välkommet, förmiddagsbesök. Själv har jag just varit ute och skumpat i skogen tillsammans med Ida. Kallt var det, men det regnade iallafall inte.

Alfred hinner nätt och jämnt innanför dörren innan han meddelar att han vill ha bulle. Då blir det såklart bulle. Och kex. Här visar han att han har "en, två, mummel, mummel, FYRA!" *S* Fast jag får det bara till två, jag.

Vi går ut i trädgården litegrann. Farfar har sagt att "traktorn är trasig", mest för att slippa köra traktor just idag, tror jag, för vad jag vet är traktorn fullt körbar... hm... får man lura barn?!

Här står Alfred med Gosen. Han håller upp den ordentligt med ansiktet riktat mot traktorn och berättar med allvarlig och tydlig röst nåt om att "titta, där är Farfars traktor och den är trasig... sen ska han laga den... då får vi åka!".

 Han är bra söt, den här pojken.

Vi grejar lite på baksidan av huset istället. Gräver upp en gammal död vinbärsbuske och så kör vi dit en del jord. Vi behöver fylla ut och jämna till lite i gräsmattan och så lite nytt gräs där. Alfred hjälper gärna till.

Efter lunch på diverse rester får jag skjuts av Olle till jobbet, där vi har ett litet möte på 2 timmar. 

Åker och handlar lite efter mötet. Sundsvallsbron börjar ta form. 

Kvällsprommis på Klampen tillsammans med Bästa Ida. Nu har hon inte varit med på bild här på hur länge som helst, känns det som. Kanhända att hon får posera imorgon eller nåt.

Kommentarer

  1. Va bra att ni har haft Alfred till hjälp:-)) Vi såg när vi körde förbi Sundsvall för några veckor sedan...att bron börjar ta form:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen bra med lite hjälp, för nån trädgårdsmänniska blir jag aldrig!

      Radera
  2. Gullig och hjälpsam liten pojke den där Alfred! Måste vara roligt med barnbarn. Ser fram emot det.

    So long! Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är en ljuvlig liten prick med aptit på livet (och bullar!).

      Radera
  3. Nyss var det badbilder. Nu är det mössa och jacka - det gick fort när det vände!

    Åh, ny bro! Du kan ju börja med triathlon tills den är färdig… och alltså simma sista biten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det höst på riktigt. Men Emil påstår att vi INTE har badat för sista gången... jag vet inte hur vi ska lösa det. Idag var det +2½ grader när jag kikade på termometern, kanske inte att bad är just vad jag känner för precis nu?? *S*

      Hm... ska ta mej en funderare på det där med triathlon, men det känns lite farligt att hoppa ner där i hålet? Tror jag avstår *he he*

      Radera
  4. Vilken tur han har Alfred, att han har två armar. Så han kan trädgårds arbeta och bära med sig Gosen överallt... :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tur! Annars kunde ju Gosen gå miste om viktiga händelser! *S*

      Radera

Skicka en kommentar