Dagen idag

Idag blir det sylt  av lingonen som vi plockade i Mellansjö. Så här mycket blev det. Inte illa. På lördag åker vi tillbaka och plockar lite mer.

Med posten kommer en liten fin vinst från norska scrapbookingforumet scrapping.no. Sicken tur jag hade!

Vi grillar en fläskfilé till lunch. Tomater och svamp får hänga med också. Vädret är lika soligt och fint som det ser ut på bilden!

 Ida ligger i skuggan vid bilen medan Sture grillar men kommer som ett skott när det är dags att äta *ler*

På vårdcentralen har de drive in och "självservering" på blodtryckskoll. Sture tycker att han behöver kolla. Allt verkar ok. Skönt.

Från vårdcentralen cyklar jag vidare över Bommen och Mjösund. Utsikt från Mjösund över Ljungan. Fantastiskt fint är det och solen värmer mina bara ben. Lite sommar har vi kvar att njuta av ännu!

Även i Norrland odlas det potatis och här har man börjat ta upp den. Kanske är det ändå höst???

Kommentarer

  1. Grattis till din vinst! Nu kan du pyssla vidare. Grattis till lingonskörden också.

    Man blir som en hamster dessa tider och jag älskar doften av nykokt sylt i hela huset. Mums!

    Njut av helgen! Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hamster är precis vad jag är! Och lingonsylten börjar ta slut, så det är verkligen läge att plocka lite mer i år.

      Ha det gott!

      Radera
  2. Gott med sylt och vinst!

    Utsikten över Ljungan där är verkligen fin så en cykeltur verkade sitta precis rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blåste lite så jag fick trampa på... och cykeln gnekar, rasslar, gnisslar och skramlar... undrar om jag skulle fundera på att skaffa mej en ny till nästa år? Kanske.

      Radera

Skicka en kommentar