Onsdag

Sture fick tag i kameran och jag försökte se ut som han gör på många, många av de badbilder jag har på honom. Stort leende och "armar uppåt sträck".

Och jo, det var okej enligt läkaren att bada och sola. Jag behövde dock inte sporta för mycket den närmaste tiden, sa han. Jag tog det lite lugnt, det kan jag lova. Inte möjligt att göra något annat, faktiskt.

Inte bara jag var lite trött. Det tar på krafterna att bada konstant hela dagarna. Alfred tog igen sej någon timme varje eftermiddag och sen var han fulladdad igen :-)

Nöden är uppfinningarnas moder, heter det ju. Har man inget omklädningsrum så får man göra sig ett. Emil lånade mammas gula klänning och bytte raskt till nya brallor. Han är finurlig, den grabben.

 En inomhuspool kan vara riktigt svalkande och skön att krypa ner i under de allra soligaste timmarna.

 Någon har gömt ett mynt och Emil letar efter det. En variant på "gömma nyckel".

 En annan kul lek för två var att den ena stod i vattnet, kastade en badboll och den andre hoppade från kanten och sparkade till bollen. Emil lyckades bra med uppgiften.

På kvällen klädde ungarna upp sig litegrann. Poserar här med morfar/farfar. Kolla in deras bruna ben!

 Alfred gick på mini-disco och rockade loss till musiken.

Utsikten från vår balkong var inte den förväntade. Och inte heller den vi hade beställt. Havsutsikt??? Knappast. Vi klagade naturligtvis, och blev erbjudna ett rum på fjärde våningen långt bort från våra nära och kära, som bodde på första våningen. Vi tackade nej till en flytt och bodde kvar på samma våning, vi också. Lite surt.

Kommentarer

  1. Nu har jag läst i rätt ordning och allt! Oj, det var roligt att "följa med" men denna gång var det ju inte precis som vanligt…

    Att behöva se insidan av ett sjukhus när man inte är hemma måste vara en rätt omvälvande upplevelse och sedan ha så ont på det är bra mycket mer än man kan önska sig. I efterhand kommer du nog ihåg denna resa just lite extra! Sköldpaddor har du å andra sidan inte visat tidigare heller - det var ju roligt att få se dem! Material till LO:er (nu fick jag till det rätt!) har du fått - bilderna är så fina och färgglada.Synd på havsutsikten, men det är väl mest bara tidiga morgnar och kvällar som den är så viktig - bättre att vara tillsammans allihop.

    Tack för fin läsning och jag hoppas att du mår bättre nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, egentligen behöver man ingen utsikt. Knappt nån balkong. Vi sover ju bara där och är sen ute hela dagarna. Men har man betalat för havsutsikt redan i januari så blir man aningen purken när det plötsligt inte finns några sådana rum att få när man anländer i augusti... principen, vet du! *S*

      Sköldpaddorna hade faktiskt ett inhägnat område på stranden också, där det just nu fanns ägg, stod det på skyltar på staketet. Och närmare vattenbrynet än 15 m fick man inte ställa sina solstolar heller, för att paddorna skulle kunna föröka sej. Hoppas att det lyckas!

      Radera

Skicka en kommentar