Död mus, jobb och pulled pork

När jag slutar jobba kl 10 tar jag mej en promenad. Här kan man svänga av till vänster och gå ett varv runt sjön. En dryg kilometer är det, som synes, men jag väljer istället att traska rakt fram, bort mot Hermans gamla gård. Det blir en liten omväg och lite senare kommer jag ändå fram till sjön. Nöjer mej inte med ett varv utan det blir två *S*

En väldigt svart och vit och väldigt död mus ligger där på gångvägen.

Jag går tillbaka till jobbet igen, vi har nämligen möte. Via Smartson har jag ordnat så att vi i arbetslaget får testa djupfryst pizza. Lite kul och ganska skapligt gott och trevligt blev vår "jobblunch" som fick inleda dagens APT.

Bilder från detta kommer kanske lite senare, för en av kollegorna fotade oss, och pizzorna.

Just nu, vid halv nio-tiden på kvällen, står det en järngryta i ugnen. I den ligger en rejäl bit fläskkarré, som min käre sambo har köpt idag. Den var billig... och hade kort datum... behövde tillagas idag. Så, jag kastade in den i ugnen och provar att göra "pulled pork" för första gången. Den ska stå där ett par timmar till, så om resultatet blir så tjusigt som på bilden vet jag inte alls ännu. Bilden har jag lånat på ica.se, där jag också hittade receptet.

Kommentarer

  1. Det blir långa jobbpass när du har möte efteråt. Även om du fick en fin promenadtur emellan antar jag att det inte känns riktigt ledigt förrän du är hemma på riktigt.

    Pulled pork läser man överallt om nu. Hoppas att det smakade gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite för långa pass blir det, det är svårt att orka hålla koncentrationen på slutet.

      Har inte läst så mycket om pulled pork, men Olle har lagat det och sagt med övertygelse att det är sååååå gott, så jag kände att jag ville prova. Och så sköter det sej själv i ugnen, vilket kändes väldigt rätt just igår kväll, när jag var ganska så trött. Vi smakade bara litegrann, hade ju redan ätit middag förstås, men det var gott.

      Radera

Skicka en kommentar