I biomörkret, bokstavligt talat

Johan och jag går på bio. Här kollar killen på en affisch som gör reklam för en kommande film. Vi ska se en annan, en som hade premiär i fredags och som handlar om LasseMajas Detektivbyrå.

Olyckligtvis har det blivit nåt fel... i början av filmen är det bara svart. Ljud hör man, men inga bilder alls syns. Efter en stund börjar folk skruva lite på sej i stolarna. Johan har för längesedan konstaterat att det är något som inte är som det ska.
Så tänds ljuset i salongen. Ljudet från filmen fortsätter lite till, men så tystnar det också. En man, nån sorts biograftekniker? kommer in och talar om att han måste starta om en dator och det kommer att ta sju minuter. Sen ska filmen förhoppningsvis komma igång.

Johan hinner på toa innan filmen börjar. Men sen börjar den verkligen och den är riktigt kul. Åtminstone för människor i 9-årsåldern.

När filmen är slut och vi går ut, säger jag nåt om att det var en rolig film. Då säger Johan:
- Jaaa! Och så var det en sak till som var rolig...
- Jaha, sa jag. Vadå?
- Att gå på bio med DEJ!

Alltså... har han gått på charmkurs, eller vad? Den där grabben... *S*

När vi släppt av Johan och sedan levererat några kort får bilen åka genom en biltvätt för första gången.

Jo. Vi har tvättat bilen, men bara för hand hittills. Nu fick den allra bästa tvätten hos en mack och blev som ny.

Och till sist en liten räkneövning: Hur många blommor ser du? Jag har märkt ut de jag ser (och har klistrat dit, så jag bör väl veta, eller????) med pilar, så det borde inte vara så svårt...

Lite besviken är jag faktiskt idag. Tänkte mej att delta i en tävling med detta kort, jo för det ÄR nämligen ett kort på baksidan av den här kameran (helt byggd i papper). Enda regeln var "minst tio blommor" och jag ville vara lite kreativ och göra nåt extra, så det blev denna kamera till en fotointresserad kille.

Men icke. Sån kreativitet gillades inte. Man kan ju nämligen inte vara säker på att det är ett kort, för det syns inte från framsidan(!!!). Nähä. Och hur kan man vara säker på att ett ett vanligt platt kort är ett kort, när man bara ser framsidan på en bild? Det skulle ju kunna vara bara en framsida...?! Ha. Och sen kunde man inte se tio blommor heller... nähä??? Räkna själva, då, så får ni se.

Morr. Jag är rätt sur och orkar inte ens tänka på att göra ett nytt bidrag till veckans utmaning. Nej, duger inte det här så får det vara, helt enkelt.

Kommentarer

  1. Det är helt enkelt ett enastående kreativt kort! Det ligger bra många snäpp högre än vanliga kort. Var stolt över det och inte ledsen för att det inte gick hem. Vanliga kort finns det mer än nog av. Fantastiskt med den där genomskinliga filmremsan också.

    Och Johan gillar dig även som förlorare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte ledsen, jag är bara lite förbaskad. Men det går över och jag är säker på att den som beställt kortet blir nöjd och förhoppningsvis han som får det också. Så då är ju allt bra, då!

      Och Johan, han är en charmknutte av sällan skådat slag! *S*

      Radera
  2. Du är ju också Johans favorit:)

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med bio och vad dubbelmysigt att någon uppskattar att få gå med trevligt sällskap. Hörde också av en liten 8-åring på jobbet, som också sett den filmen, att den var superbra!

    Ha det så gott! Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en bra film för den åldern! Lagom läskig, sådär...
      Ha det fint, du med!

      Radera

Skicka en kommentar