Hinner inte...

Idag är det full rulle i Mellansjö. Hinner inte med att fotografera alls. Kör x antal tvättmaskiner, faktiskt så många att jag tappar räkningen *S* Men nu är nästan alla badlakan, handdukar och lakan tvättade. Grannen, som ju också har haft gäster över helgen (och lite längre än så), har också tvätt på strecket idag.

Men sen blir det ruskväder, regn och hagel idag igen, och all tvätt måste in fortare än kvickt.

Fint att jag hann klippa gräset innan dess!

Och så syr jag äntligen, äntligen klart köksgardinerna. Det var minsann på tiden. Nöjd är jag. De lila väggarna stör mej mer på bild än i verkligheten, jag har väl blivit hemmablind och "ser" dem inte längre. Men någon gång ska de ändra kulör... det har jag sagt förut och det står jag fast vid. Någon tidsplan för detta projekt har jag dock inte alls.

Som synes på bilderna varierade vädret väldeliga idag. Regn och sol om vartannat. Men inte ett dugg varmt.

~.~

Igår var det Två Månader sedan jag miste min bästa vän. Idag skulle hon, käraste Idan, blivit 12 år och 2 månader. Det blev inte så.

Kommentarer

  1. Det blev inte så. Men det hade biivit så som det blev en annan dag, före, efter... och det vet du i dig. Lyckan i ett lyckligt liv är inte mätt i våra vanliga mänskliga termer. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. En dag är det över, allting. Jag bara inte ville att det skulle vara då. Helst inte på länge, länge än, vet du.

      Men vi fick många dagar, många år. Och det är jag tacksam för. Men ändå önskade jag mej så många fler.

      Tack.

      Radera
  2. Vet du Nela... hur många dagar vi än får så är det aldrig nog!! Snart kan du vara glad över alla de dagar du fick med Ida, utan att samtidigt gråta! Ni fick ju trots allt väldigt många dagar lyckliga dagar! Du tar dig vidare och det kommer att göra mindre ont. Ida skänkte dig både glädje och massor av kärlek... allt det har du kvar i minnen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt men just nu är det besvärligt igen.
      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar