En hundring


Fyrahundra kronor hade XXL sport  satt ner den där cykelkärran med när jag köpte den häromdagen. Igår kom ett reklamblad där man sänkt priset med ytterligare hundra spänn. Jag blev lite sur... men eftersom företaget ifråga lämnar en prisgaranti i 30 dagar, så åkte vi genast iväg för att jag skulle kunna kräva dem på en slant. Döm om min förvåning när det bara fungerar. Inget snack, inget tjafs, bara pengarna rätt i näven.

Heder åt XXL!

Tog också reda på att det bara är att komma in med cykeln, så fixar de bromsarna på direkten, medan jag väntar. Inga problem alls, enligt killen på cykelavdelningen. Och inte ska det kosta något heller. Hmm... kan jag säga att jag känner mej ganska så nöjd med att ha köpt cykeln just där?

(Var det förresten igår jag skrev här i bloggen att jag INTE ville göra reklam??? *fniss* Nu blev det visst en del av den varan ändå).


Regnet vräker ner i stora mängder på eftermiddagen och min lite knasiga hjärna tänker inte att "vad skönt att jag inte behöver ge mej ut i det här vädret utan kan vara inne och baka bröd i lugn och ro" (fast det är det jag gör). Näääädå, min hjärna tänker som så "hade jag haft en hund hade jag dragit på mej regnkläder och stövlar och gett mej ut i det här vädret".

Och jag hade tyckt om det också.

Kommentarer

  1. Grattis till ytterligare prisnedsättning på kärran - ett riktigt fynd blev den ju.

    Ösregnspromenad kan ha sin tjusning, fast Ankan håller inte med. Man kan ju bli blöt! Ändå önskar jag dig såna blötvandringar framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättebillig blev den! Olle ska fixa en skruv som passar och är tillräckligt lång så jag kan fästa den på cykeln också.. sen ska jag ut på premiärtur. Ska bli kul!

      Blöta vandringar ska det bli. Nån gång.

      Radera

Skicka en kommentar