Hyrbil en liten stund

Klockan 7 hade bilen en tid hos "doktorn" och fick bli kvar där för vidare undersökning och fotografering och jag vet inte allt. Under tiden kom Sture hem i den här lilla V60-an.

Den enda man kom fram till hos Volvo var att däcken är felslitna och det kan man inte reklamera. Att man skulle ha behövt köra både länge och fort med ett lufttryck på sisådär 3½ kg (och det är tydligen näst intill omöjligt att göra det) för att slita däcken på det viset spelade ingen roll, hur Sture än resonerade med dem så fick han inte reklamera några däck. Detta faktum irriterade honom en liten aning och han åkte in och hämtade hem Den Röda igen.

Och jag, jag har också försökt beställa mej en tid hos en doktor. Det gick naturligtvis inte alls, för människan som svarade hos Vårdcentralen tyckte att jag skulle gå till en sjukgymnast istället. Sjukgymnasterna hade telefontid klockan 9, men hon hade åtminstone vänligheten att upplysa mej om numret dit och när jag sedan ringde så var det faktiskt någon som svarade också. Kors i taket.

Jag fick en tid hos denna sjukgymnast. Fast inte precis just den här veckan, för då skulle de köra igång nån "knä-skola", tror jag att det var. Men jag har en tid och ska gå dit. Om ett tag. Bra så.

Kommentarer

  1. Jaha. Hm. Jag tycker kanske att en läkare skulle ha tittat först jag. Kanske det skulle bli samma svar men ändå. Bra ändå att du kommer iväg till en sjukgymnast. De vet ju mycket om hur allt sitter ihop och kan säkert avgöra var det felar, när knäna är avverkade, då. Oj, det sista lät lite otäckt, det!

    Om inte Sture fick gehör för sin argumentation, så går det nog inte att få heller. Förstår att han var "lite" irriterad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkare skulle ha sagt åt mej att prova Diklofenak i en vecka. Det har jag redan gjort, utan verkan. Så kanske kan det funka med en sjukgymnast. Jag hoppas på det.

      Om inte Sture kan få igenom sin vilja, så kan ingen. Så är det bara. Men han var inte nöjd, precis *S*

      Radera

Skicka en kommentar