Så här kul är det...

Japp, så här kul är det...

 ... att få hjälpa pappa att tvätta bilmattorna med farfars högtryckstvätt!

Strax efteråt kommer Alfred på att om man sprutar lite in under mattan, så hoppar den iväg på gräset och DET är ännu roligare. *S* Livet är en lek! Och ska så få vara, tycker jag.

Jag ska ut och leka, jag med. Så fort jag fått en lite längre skruv att sätta fast "dragkroken" till den nya cykelkärran med. Den här ska jag ha mycket kul med, har jag tänkt. Klart att Alfred ska få åka, men man kan också lasta lite grejor i den och ge sej iväg på cykelsemester med nån annan hugad unge. Eller för all del, som Sture föreslog, cykla iväg till affären och köpa mjölk *S*

Kommentarer

  1. Han är försigkommen, Alfred. Tidig med det mesta - cyklar utan stöd, har rikt ordförråd osv. Nyfikenheten och oräddheten gör väl sitt till, kan jag tro.

    Kul med cykelkärran. Nu kan du köra ved till Mellansjö själv! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är ju till och med lite tidigt född, den grabben *S*

      Tänkte aldrig på det där med veden, men tack för tipset *ler*

      Radera
  2. Han är ff lika söt den pojken:) Och hjälpsam:)) Rolig Sture är...som föreslog att du skulle cykla o köpa mjölk:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är verkligen supergo, Alfred! Och alltid lika villig att hjälpa till med allt möjligt.
      Såååå himla kul är det kanske inte att cykla iväg och köpa mjölk... och förresten, just mjölk går det väldigt lite av i vår lilla familj, så det så! *S*

      Radera

Skicka en kommentar