Idag blir det andra bullar...

... eller egentligen, helt vanliga bullar. Ostfrallor på sista mjölkskvätten, vars datum gick ut för fem dagar sedan (inget fel på den!) och med sista ostkanten riven som topping. Och så plåtbröd med gryn (havregryn, rågflingor och en dutt vetekli), som är så enkelt att baka och som smakar så gott.

Jaha. Det var liksom Dagens Händelse, det. Mega-intressant. Nä, inte det. Men dagen bjöd inte på några större sensationer alls. På förmiddagen gjorde jag klart det tredje av de tre kort jag fick beställning på igår och det är verkligen raskt jobbat, för att vara av mej. Å andra sidan har jag inte gjort så mycket annat sen igår, när jag kom hem, så det ligger ändå några timmars arbete bakom varje kort, något som beställarna/mottagarna antagligen inte förstår. Jag hoppas ändå att de uppskattar dem.

Vi åkte också in till sta'n och levererade nämnda kort, tittade till en avfuktare i pannrummet på Högalidsgatan och gjorde två shoppinguppdrag, som sedan skulle redovisas. Så lite "nytta" har vi gjort också, så det så.

Regnet har för övrigt öst ner i mängder idag. Ifall någon skulle vara intresserad av hurdant väder vi har här hos oss.

Kommentarer

  1. Nybakat bröd och kreativitet är väl humörhöjare så det räcker! Läste fel först - trodde att ni tittade på en avfuktare (för eventuellt köp) men så var det ju inte, så jag var tvungen att sudda det jag skrev om ifall du trodde att avfuktaren skulle hjälpa mot regnet, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *he he* Ja, det vore nåt det. Regnar ute - ställ ut avfuktaren och tänd solariet, vips! sommar! Fast nåt solarium har jag förstås inte.

      Och jo, nybakat kan göra vem som helst på gott humör. Nu ska det packas och läggas i frysen, så räcker det ett tag.

      Radera

Skicka en kommentar