Sista(?) gräsklippningen

Tror att jag har klippt gräset för sista gången i år. Gräsklipparen tyckte nog det iallafall, för kära nån, hur dåligt den gick idag. Avgaserna stod som ett svart rökmoln omkring mej emellanåt och den tuggade sej långsamt framåt, men inte mycket mer. Sture tror att det är nåt filter som satt igen sej lite. Hoppas att han kan fixa till det, för jag behöver nog klippa en gång i Mellansjö också.

När jag gick ut och drog i gång klipparen (det behövdes för övrigt sjutton ryck för att den skulle starta) började det regna. Som tur var så kom det inte särskilt många droppar. Och när jag var färdig, ja då började solen skina, vilket den här bilden är ett bevis för.

Medan jag klippte gräs skruvade Sture ihop det nya bordet. Det blev bra.

Mindre bra är det att jag har hittat några små äckliga flygfän i lådan med specerivaror. Urk. Jag plockar ur allting och kollar igenom, slänger en del, gör rent och hoppas på det bästa... att jag har lyckats få bort allt levande här i. Jag vill faktiskt inte ha kryp i köket.

Vattenspinning på kvällen. I omklädningsrummet hör jag följande dialog mellan en pojke och hans mamma:
P: Mamma, får man välja sitt jobb?
M: Tja, hur menar du?
P: Har du valt ditt jobb, mamma?
M: Jaaa.... det har jag väl...
P: Jamen, pappa säger att han inte fick välja sitt jobb!!!! Får man inte det?

Små fnissningar hörs från dem som står bredvid mej och byter om. Mamman vecklar in sej i nån förklaring om att man kan gå i skolan och läsa mycket och på så sätt ha möjlighet att välja sitt jobb... och pojken undrar då om inte pappa har gjort det, då?

Sen gick jag in och duschade och hörde inte slutet i denna viktiga fråga.

Kommentarer

  1. Kanske man kan ställa in klippon så att den tänder lättare? Båda mina startar på första rycket trots att de är så gamla. Men jag lämnar in dem till service regelbundet också - förra sommaren krånglade båda men det gick att fixa.

    Du skriver ofta "höften" nu om det onda. Om det är den som börjat bråka är det inte stötvågor utan läkarbesök som gäller - de är ju inte så snabba med tider direkt!

    Inte för inte skrivs det roliga böcker om barns funderingar, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver höft för det känns som om det är där, ungefär, men alldeles säker är jag inte. Ska på återbesök hos sjukgymnasten imorgon igen. Kanske ska jag föreslå att jag får komma på nån annan typ av undersökning, men egna förslag brukar aldrig någonsin ses med blida ögon på den här vårdcentralen. Suck.

      Klipparen borde säkert få sej en service, den också. Det mår vi alla bra av! *S*

      Radera
  2. Det är alltid så fint när man har nyklippt gräsmattan:) Vi har klippt våran för sista gången...idag får vi lägenhetsnycklarna o börjar flytta:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flytta är jobbigt, men det kommer säkert att bli bra när ni är klara. Ni är ju så fokuserade och nöjda med det boende ni valt nu! Lycka till!

      Radera

Skicka en kommentar