Snopen...

Klockan 11 på måndagar och fredagar är det vattengympa på badhuset i Kvissle. Ganska många lite äldre, men även andra daglediga (såna som jag, till exempel) brukar vara med och i fredags var vi faktiskt 24 stycken som plaskade runt i bassängen efter instruktörens Lenas hurtiga anvisningar.

Idag tog jag cykeln dit och hade faktiskt kommit ihåg att ta med mej cykelnyckeln också, så jag slapp låsa in den i hissen (så som det blev häromveckan, när jag var mer än vanligt förvirrad och inte heller hade med mej någon hårborste *S*). Jag traskade in, drog mitt kommunkort i kortläsaren, hörde pipet som signalerar att någon "betalar" och gick runt hörnet för att lösa mej ett skåp för en tia. Jo, för det är liksom inte öppet på badhuset kl 11, inte i kassan i allafall. Vill man ha ett skåp måste man lösa det "bakvägen" i kaféet.

Nåja, det är ju alls inga problem, men just idag frågade grabben som jobbade där vad jag skulle göra? Det tyckte jag var en märklig fråga, spelar det nån roll? Jag tänkte låsa in kläder och grejer i skåpet, såklart, medan jag själv gick på vattengympa.

Men sedan förstod jag varför han frågade. Den var nämligen inställd idag, vattengympan. Det har aldrig hänt förut och jag blev lite smått ställd. Va? Inställd??!! Kan man få simma lite istället då, undrade jag, som var helt inne på att jag skulle ner i bassängen. Men icke, det gick inte heller för sej, för de hade minsann ingen personal som kunde badvakta mej före kl 12. Häpp. Jag kunde få duscha och basta, om jag ville, men icke kliva i bassängen. Nope.

Jag bestämde mej för att ta en cykeltur istället. Det blev den vanliga bort över Bommen och förbi golfbanan i Skottsund på vägen hem.

Det är höst och så här ser åkrarna ut just nu.

Snart hemma igen. Två kilometer till Essvik.

Resten av dagen ägnas bland annat åt att sortera ut foton, bildbehandla och skicka till framkallning. Ett evighetsgöra, men det blir kul när pappersbilderna trillar in i brevlådan.

Brödbak fram emot kvällen och nybakat bröd till kvällsmackan. Gooooott!!!

Kommentarer

  1. Snöpligt badhusbesök! Men... låste du in cykeln i hissen, förra gången??? Fattar inte... förklara tack för en som inte springer runt med hissnycklar i fickorna bara sådär!

    Det är vackra, mättade färger ute nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm? Trodde jag hade skrivit om det, men tydligen inte. Jag glömde cykelnyckeln en fredag nyligen, frågade personalen om jag kunde få ställa in cykeln i "hallen", under trappen, där ingen skulle tycka att den var i vägen alls. Men då tyckte de att den kunde få stå i hissen(!) för då kunde man låsa in den. Ingen skulle ändå åka hiss, påstod de. Sagt och gjort, så blev det. Cykeln stod i hissen medan jag vattengympade.

      Och sen hade jag ju glömt hårborsten också, samma dag. Duscha och tvätta håret och sen inte ha nån hårborste är ju "sådär"... på med cykelhjälmen bara och iväg hemåt för att reda till rusket på huvudet! *S*

      Radera
    2. Kanske gjorde du det, nu när du skriver det minns jag lite svagt men jag hade glömt och här lät det så frejdigt, helt normalt att lägga beslag på en offentlig hiss, liksom, haha!

      Radera
    3. Den där hissen är låst hela tiden, utom om någon speciellt ber om att få att använda den. Och som jag förstår det, så händer det ytterst sällan. Så det är inte såååå konstigt som det låter i förstone (visst finns det ett ord som heter så??).

      Radera

Skicka en kommentar