Hem!


Ha! Så var det slut på det vackra vädret. Vaknar till regn och rusk. Inte ösregn, men dock regn. Jag är ändå helt inställd på att cykla hem så fort som möjligt, så att jag slipper vara borta längre än nödvändigt. Men så tycker Olle att han kan komma och hämta mej tillsammans med Alfred och så blir det. Får undan några viktiga ärenden på vägen hem också. Jättebra!

Hos oss har vi en påse med bilar och sånt och Alfred gillar att plocka fram den när han kommer hem till oss. Han leker och leker, pratar och grejar och fixar och donar. Olle känner sej lite risig efter maten och lägger sej en stund på soffan. Alfred är lovad att köra lite traktor med pappa, men accepterar utan knot att leka tills pappa vilat klart. Inga problem.

Här har han lastat gamla kapsyler i den röda plåtasken, lyfter upp den med "sopbilen" och "tippar" nån annanstans. Fantasin är det då inget fel på alls! *S*

Jag snor ihop en deg och bakar ett plåtbröd, utifall att vi får gäster efter vattengympan (det har talats lite löst om det) men så blir det inte. Alfred får med sej några bitar hem, för han gillar att vara med och baka bröd och då måste man såklart få äta det också.

Ja, vattengympa var det alltså. Jag cyklar dit. Lägger telefonen i min lilla styre-cykelväska och glömmer den där när jag går in på badhuset. Jisses. Kommer på det mitt i gympapasset, men då kan jag ju inte precis kila ut och hämta den. Har nog aldrig duschat och fått på mej kläderna så snabbt efteråt nån gång. Nästan springer ut... och puh! Telefonen ligger kvar!! Vilken tur. Och så klantigt av mej att glömma den där.

Sen trampar jag hem i mörka "natten" och så tar vi oss en macka på nybakat bröd. Gott, gott. Och nu... nu är jag ledig till nästa helg och det är bra.

Kommentarer

  1. Vad du bakar! Själv är jag insnöad på knäckebröd just nu och… det köper jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag går och laddar för att skaffa mej en kruskavel, för jag inbillar mej att man måste ha en sån för att baka eget knäckebröd. Skulle så gärna vilja prova!

      Radera

Skicka en kommentar