Jag har tömt min papperskorg

Idag har det varit precis så spännande som rubriken säger - jag har tömt min papperskorg. He he. Ni tror att det är ett litet projekt, men så är inte fallet alls. För den är inte bara knökfull, utan överfull. Och när jag har sorterat ut de små plastbitar som kan finnas där i (en del små förpackningspåsar och sånt) så eldar jag helt sonika upp alla små pappersbitar. Det blir en ganska rejäl brasa som varar en lång stund(!). När detta då är färdigt kan jag samla ihop alla pappersbitar som ligger i drivor på golvet runtom där papperskorgen stod... och elda upp dem också. Mycket bra. Golvytan ökar med kvadratmeter *S*

När jag var liten hade jag en röd papperskorg på mitt rum. Det var en lövkorg modell lite mindre, men dock mycket större än en ordinär papperskorg. Redan då producerade jag "en del" pappersskräp. Min mamma var ganska listig som insåg att jag behövde något mer än nåt litet "fnutt".

Och detta, mina vänner, var allt jag har att berätta om denna dag, då regnet öste ner hela förmiddagen och halva eftermiddagen också. Sedan blev det faktiskt uppehåll och jag kunde ge mej iväg på cykeln och hämta ett stort brev, som fanns på ICA. Jag förstår inte alls varför jag inte kan få det hemkört, vi HAR ju faktiskt lantbrevbäring!!

Kommentarer

  1. Härligt att kunna bli av med papper på detta sättet:) Praktiskt med brasa. En sån har inte vi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt att elda och såna här småbitar känns lite tramsigt att ge sej iväg till återvinningen med.
      Ha det fint!

      Radera
  2. Inte undra på att du behöver en papperskorg modell 8 kubik container, så intensivt som du skapar kort!
    Tänk vad vacker eld är på rätt plats! Kaminen ser fin ut.

    Jag ska också åka och hämta ett paket strax, nästan inget kommer i brevlådan här heller längre… fast jag har två mil och ingen cykel, så bilen får det bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå så har jag väldigt svårt för att slänga och det som hamnar i papperskorgen är verkligen pyttebitar papper.
      Två mil utan cykel är inget vidare... och ja, kamin (eller, som det här är, gjutjärnsinsats i öppen spis) är så skönt att ha!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Nu har jag suttit och läst igenom allt vad ni varit med om i somras. Hoppas verkligen Sture mår bättre nu. Det är fruktansvärt med stroke, nu håller vi tummarna för honom.
    Läste även att du har smärta i ditt ben, så tråkigt. Jag har varit och röntgat mitt höger ben i Måndags. Jag har en fruktansvärd värk. De ville utesluta vissa grejer såsom höftkulan. Får väl svar nästa vecka, hoppas jag.
    Min läkare pratade även om att det kan vara nåt som heter Trockardit, en höftinflammation. Jag har sådan jädrans värk när jag sitter och ligger, inte roligt alls. Har även jätte svårt att gå i trappor. Har plockat fram mina kryckor igen:( Så jag hoppas verkligen de kan hjälpa mig att bli bättre. Ska även gå till sjukgymnast.
    Känner du dig bättre i ditt ben?

    Tack för din kommentar inne hos mig, blev såååå glad:)))))

    Må så gott och var rädda om ER
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm... du har det då tusen gånger värre än jag, så jag borde inte gnälla.
      Sture mår riktigt bra och allt har gått så fort att jag knappt fattat... men glädjen och lättnaden är enorm, att det inte blev värre än det blev. Och nu är han ju så gott som återställd. Helt otroligt och fantastiskt!

      Var rädd om dej, du också!

      Radera
  4. Hej Cornelia!
    När jag skrev till dig igår så skrev jag fel diagnos. Det ska vara Trochanterit. Så nu blev det rätt;)
    Hoppas allt är bra med dig och Sture, och ha en fin helg:)

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska minsann ta och googla lite på det där...
      Jag ska jobba hela helgen, men det blir säkert bra, det med.
      Må gott!

      Radera

Skicka en kommentar