Matfredag

 
Genomgulliga Vickan hämtar mej på jobbet, så jag kommer lite fortare hem till Sture. Allt är såklart hur bra som helst, han har hämtat in tidningen, ätit frukost och mår så fint.

Tänk. Allt det här har gått så fort och så bra att jag nästan (jag säger nästan) inte hann bli rädd. Fast det var jag ju, det var jag. Men jag såg själv med mina egna ögon hur fingrarna började fungera igen och då nångång blev jag lugn och tänkte att "det här går bra". Det var säkert inte riktigt tänkt, men jag lurade mej själv och det fungerade.

Jag klistrar lite på en albumsida på eftermiddagen och sen blir det matlagning. Har så alldeles för mycket mat i kylskåpet, sådant som behöver lagas till och ätas upp alternativt frysas in.

Dagens middag blir korv och mos (riktigt, hemlagat, givetvis) och sen gör jag en kasslergryta, en brieostpaj (och bakom den skymtar en pytteliten broccoligratäng, gjord av den lilla broccolin som blev över idag) samt bakar bröd. Medan brödet jäser hinner jag ta mej en kort och snabb skogsprommis här hemikring. Tjosan, så effektiv jag blev på en gång, då *S*

Och imorgon... ska jag jobba ett dygn igen. Osedvanligt dålig schematajming.

Kommentarer

  1. Jamen, nu blev jag glad över några ord, kan jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland behövs det inte så mycket för att glädja..

      Radera
  2. Nu, lördag, såg jag ditt stöveltips! Tack - det finns alltså hopp ändå!

    Ha ett bra malplacerat jobbdygn och fortsatta kryanupårej-hälsningar till Sture.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar