Mörker

Idag blev det nästan inte ljust. Mulet och disigt på morgonen, men nattregnet hade iallafall upphört. Jag cyklade till stan, där jag hade ett litet möte med min chef. Han vill träffa alla sina nya "undersåtar", men eftersom jag har haft honom som chef tidigare (sisådär sju år sedan) så kändes det inte så särskilt nytt. Men bra. Det här kommer nog att fungera fint.

Efter mötet cyklade jag hem igen. Då hade det börjat blåsa. Jadå, givetvis blev det motvind. Och några regndroppar. Det riktiga regnet (det som inte syns på bilden) kom dock inte förrän ett par timmar efter att jag kommit hem, så jag kan väl fortsatt säga att jag har tur med vädret.

Annars har inte något särskilt alls hänt idag. Jag har grejat lite, lite i pysselrummet och lagat mat, såklart. Men annars mest en lugn och fridfull eftermiddag.

Kommentarer

  1. Ja, oj vad mörkt det var även här en stund på förmiddagen (idag onsdag) och regnar gör det men det ska tydligen upphöra sen - hoppas!

    Bra att det fungerar fint med jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det ösregnat hela förmiddagen och skulle ÖKA fram emot kvällen. Men trots de dystra prognoserna så är det nästan uppehåll just nu iallafall. Mörkret är likadant idag som igår. Dags att ta fram pannlampa och sånt, om man vill ge sej ut nån annan gång än mitt på dagen!

      Radera

Skicka en kommentar