Inställt!

När jag kommer till badhuset, för att vara med på vattengympan klockan 11, har jag redan hunnit ringa till grabbarna på Lavinen som ska byta däck på vår bil. Jag ändrade tiden från halv ett till klockan ett... just för att jag skulle hinna plaska lite i bassängen före. 

MEEEEN... när jag kommer dit, till badhuset alltså, så står mina "kompisar" utanför och motar bort mej. Det är inställt på grund av sjukdom hos ledarna. Och jag som kollade så noga igår kväll att det säkert skulle vara något idag. För tjejen som var ledare igår nämnde att hon själv varit sjuk hela veckan och att många med henne också var krassliga. Så, jag frågade alltså speciellt om det fanns någon som kunde "ta hand om" oss idag och hon sa att det sääääkert fanns det.

Men tji fick jag alltså ändå. Ingen vattengympa.

Vi drar iväg ett ärende till det här huset. Sture ska in på apoteket och jag väntar i bilen utanför.

 Strax intill ligger den här butiken...

 ... och jag papparazzifotograferar dessa två små hundar, vars människa uppenbarligen varit inne och handlat något som den rödklädda vovven gillar skarpt. Söta hundar! Och väldigt vita, noterar jag, trots att vädret inte är så fördelaktigt för små hundar i just den här färgen.

Överreklamerat tycker jag att det är med surdegsbröd. Men Emil har ju pysslat med sin surdeg i flera veckor nu, så jag kände att jag blev lite inspirerad. Satte en suris häromdagen och bakade fyra limpor idag. Men äsch... inte blev de något särskilt fantastiska.

Som Sture sa (och alltid säger!!!):
- Jooo... de är väl goda, men inte så goda som det där plåtbrödet du brukar baka.

Nej, för inget annat bröd är lika gott som det, tycker han. Men det är ju ändå kul att variera sej lite.

Kommentarer

  1. Jag tycker nog att ett gott surdegsbröd är det allra godaste man kan äta. Fast plåtbröd år också ner... alldeles för lätt. Plåtbröd var ett bra uttryck, det!

    Otur med vattengympan - synd om er alla som tagit sig dit i onödan.

    Hoppas ni slapp snö!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plåtbröd kallas det där brödet i receptet, faktiskt. Och det är ju ett bra namn, för man bakar ut det på hela plåten *ler*

      Lite snopen blir man allt, när man packat badgrejor och tagit sej dit... och så ÄR det inget. Men sjukdom rår man inte över. Synd att ingen annan kunde rycka in och ta hand om oss, bara.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Typiskt med vattengympan:( Nu är det väldigt många som är sjuka. Smarrigt bröd som vanligt:))
    Jag brukar baka ett filmjölksbröd på långpanna. Och kan du tänka dig jag bakade igår kväll ett annat bröd;)
    som innehöll torkade aprikoser, linfrö, russin, pistagenötter, solroskärnor, havregryn, dinkelmjöl fullkorn, grovt rågmjöl, salt, bikarbonat, sirap och naturell yoghurt. Hällde det i en form och skuss in i ugnen 1 timma:)
    Gott blev det också, men man måste ju gilla såna ingredienser;)

    Söta små vita hundar:) Vår lilla Micko är ju vit. Det går ganska bra faktiskt, bada dem lite oftare bara;))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar