Mycket mera snö

Helt enligt planerna åker vi idag iväg till Mellansjö. Det känns som om det är evigheter sedan jag var här, men Sture har varit hit tillsammans med Bosvedjeborna. En helg när jag var på jobbet...

Så här mycket vinter har det blivit här. Snön kom på allvar igår, sade de på macken i Östavall.

En tunn is ligger invid strandkanten, men om Emil vill så kan han nog bada en gång till. Jag tvivlar dock på att han verkligen vill???!

Promenerar ut på udden med kameran i högsta hugg, ligger på knä och fotar dessa små isformationer. Så vackert det är!

Faktiskt. Faktiskt är det vackert med det första av vinter. Men sen, efter bara några dagar sådär, så är jag trött på den. Vintern.

De här fantastiska små "isdropparna" som glittrar i ljuset från en sol som inte riktigt syns...

 ... så fint, så fint. Men som kameran naturligtvis aldrig kan göra helt rättvisa.

 Här mellan tallarna har det inte ramlat ner riktigt lika mycket snö...

 ... som där det snöat "fritt" från himlen.

Fullmåne. Ser ut som om grannarna har jättemysigt hemma hos sej, eller hur?

Kommentarer

  1. Jamen, jisses, vilka bilder du fick av eländes eländet! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju fint... ett par dagar eller så. Sen blir jag mest trött på det.

      Radera
  2. Vilka vackra bilder du har tagit. Ni ser ut att ha full vinter...här har vi inte en snöflinga...allt har tinat bort. Men det är väl bara lugnet före stormen:) Det är nog på väg när som helst. Fint fotat med isdropparna som runnit o frusit:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl hoppas att det smälter bort igen. Mer barmark åt folket! Åtminstone till mej! *S*

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Så vackra bilder du visar. Ni har fått mycket snö där uppe i Mellansjö. Här fick vi också snö inatt, så just nu syns inte gräsmattan. Hundarna blev heltokiga och sprang runt som galningar;) Men jag gillar det inte lika mycket kan jag säga. Det är inte lätt att gå i snön när man har ont i benet:( Livrädd för att dratta på rumpan.
    Visst kan snö vara vackert att se på, men inte på vägarna!

    Önskar dig en fin dag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mellansjö ligger ju 10 mil rakt inåt landet och där är det annat klimat än här ute vid kusten, där vi bor. Hundar (och hästar!) brukar gilla snö, särskilt den första, så jag förstår att dina vovvar blev glada och galna!

      Radera

Skicka en kommentar