Klockan 04:15...

Kvart över fyra väcker Sture mej och sätter igång att prata(!) med mej. Jag känner mej inte överdrivet pigg, men han hävdar bestämt att det är jag som har väckt honom. Jaså, minsann. Tvivlar på det *S*

Hur som helst. Det är lögn att somna om, så när jag legat där och vridit och vänt på mej i fyrtiofem minuter ger jag upp. Kliver ur sängen och klär på mej. Bakar bröd, så idag blev det nybakat till frukost. Mycket gott! Tyvärr hade jag bara ett paket jäst så det blev bara en omgång deg.

Resten av dagen pysslar jag. Fast ett ärende på banken hinner jag också med. Det tar mycket längre tid än jag trott, men nu är det avklarat.

På kvällen lagar jag till en del köttfärs, plommonjärpar och biffar med oliver och timjan. Vi äter järpar och de smakar fint tillsammans med sås, potatis och grönsaker. Rejäl husmanskost.

Kommentarer

  1. Bra med bild på de där fina bröden för sesamfrö måste jag komma ihåg att köpa. Jag har ett paket jäst till 1 liter degvätska, det räcker bra. Fast du gör ju normalt hur mycket som helst, förstås, när ugnen ändå är varm, haha.

    Sätta igång med konversationer sådär i vargtimmen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, när ugnen ändå är varm... då passar man på! *S*

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Ja det var ju det han ville ha Sture, nybakat bröd till frukost *S*. Bara det inte blir till en vana;)) Smarrigt såg det ut också:)) Igår hade du en hel bak och matlagnings dag och sen på det pyssel:) Då har du både bröd och mat tills idag, så då kanske du kan pyssla hela dagen idag;)) Jag satt uppe ända till kl. 02.30 i natt och gjorde färdigt julkorten:) Jag postar dem alltid med vanliga frimärken så jag skickar de sista idag:)

    Ha en bra dag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också det... att han ville att jag skulle kliva upp å baka! *S*

      Du är helt tossig, du... sitta uppe hela natten och göra kort. Men jag fick ett av dem idag och det var verkligen suuuuuuuperfint! TUSEN TACK, sötaste du!

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar