Grönt gräs

Ovanlig vinter. Kallt och varmt om vartannat. Så här ser det ut på baksidan av vårt hus idag, den 2 januari. Rätt trevligt, i mitt tycke. Mindre kul för dem som tänkt sej att åka skidor och såna där vintriga aktiviteter.

Jag mår rätt bra. Kände mej så varm och konstig i magen igår, men idag är det nog rättså som vanligt igen. Bra.

Inget händer i övrigt heller och det är bra, det också. "Poar" på lite som jag brukar, bara. Pysslar lite med några kort, trollar lite med diverse matrester (det är kul, tycker jag, att hitta på nya rätter av "gammal" mat) och har det lugnt och skönt. Sture kör tvättmaskin, han. Och så har vi varit ute och handlat lite idag.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Så skönt att höra att du mår bättre:))
    Här har vi ingen snö kvar alls! Och igår hade vi ett riktigt blåsväder, usch!!
    Visst är det kul att hitta på "nya" maträtter;) och bra också, det blir ju inte så mycket släng då:)
    Idag ska vi ha lite besök av våra vänner ifrån Litauen, de var inte hemma i jul. Så det blir en liten "julafton"
    idag också:))

    Ha nu en skön helg
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mat ska inte slängas, tycker jag. Den ska ätas.
      Väldigt vad ni har många internationella vänner, kul!
      Ha det så gott!

      Radera
  2. Bääääääh! Att kommentera här har blivit rena maratonutmaningen… men nu försöker jag igen: JAG ÄR GLAD ÖVER ATT DU MÅR BÄTTRE! Fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så ledsen att jag inte kan göra något åt det där med kommentarerna. Det är ju skit, rent ut sagt. Jag har själv upplevt det nu, hos andra pysselbloggare. Och jag håller med dej. Bääääääh!

      Radera

Skicka en kommentar