Vintervitt

Det har snöat rejält inatt, men det är inte så kallt. Dessa istappar är det första vi ser när vi går ut idag. Det behöver skottas...

 ... för oj! Vad det har kommit mycket av den vita varan.

Inne jäser degarna medan vi sliter utomhus. Men nybakat bröd till vår sena frukost smakar inte dumt alls! Ostfrallor längst upp och solrosbröd med lite diverse andra frön också nederst.

Renskottat! Vi kan nog till och med få fram släpvagnen nu. Den har vinterdäck och min tanke är att vi ska lasta en snöslunga på den och dra med till Mellansjö. Vi har TVÅ snöslungor och varför i hela friden ska jag då slita ihjäl mej med all snöskottning därborta? Inte för att jag någonsin har kört en snöslunga, men det kan väl inte vara så väldigt svårt att lära sej.. eller???

Här hemma har vi ju den här lilla underbara maskinen, som Sture handhar med den äran. Otroligt skönt att slippa flytta all snö för hand. Måhända att någon tycker att jag är lat, men det bryr jag mej inte om.

Här uppe i hörnet på bilden kan man också skymta ett nytt fönster bakom syrenbusken. Fräscht!

Fram emot eftermiddagen blir det ett pass på jobbet igen.

Kommentarer

  1. Åh! Trodde du jobbade idag också! Och det har du ju gjort, förstås, med all snö och bakning - så gott det ser ut! Ni har fått mängder av vitt! Jag ska väl inte klaga på den varan här heller, fast här är den blöt och svintung i stället. Tycker att det räcker nu men det ska fortsätta tills i morgon.

    Låter som en bra idé med att ta den ena snöslungan till Mellansjö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska så tung snö här också, men när man bara behöver flytta en bråkdel av den för hand och så kommer Sture sedan och plockar bort alltihop med traktorskopan, ja då går det som en dans (fast jag är mycket bättre på att skotta snö än att dansa!).

      Radera
  2. Nu ser jag att du ska jobba - är säkert redan där - idag också. Slit och släp! Hoppas att du får ett bra pass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart att det blev ett bra arbetspass - snöig promenad, till exempel.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Oj! vad snö ni fått. Självklart kan du lära dig att "köra" en snöslunga, det är lätt:)) Så skönt att ni har en sån fin traktor hemma som hjälp med all snö:))Här har det kommit mycket också och just nu har vi -6 grader och vindstilla. Jag pratade med min läkare i dag om rtg-svaret. Det var inte så positivt, den ena menisken är trasig, brosket är dåligt och sen var det en sena som också var dålig:( Nu förstod han att jag har sååå himla ont! Jag sa att det var ju synd att han inte riktigt trodde på mig i höstas när jag ville ha en Mr-rtg. Nu skulle han skicka en remiss till ortopeden, så nu är det bara att vänta igen!! Idag värker det som bara den i benet:((
    Fina bröd du bakat och de ser mumma ut:))) Hoppas jobbpasset gick bra:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, så trist med ditt knä! Hoppas verkligen att du kan få hjälp!

      Radera

Skicka en kommentar