Medan jag jobbar...

 ... är Sture på påskäventyr på servicehuset, där tanten som han är god man åt bor. Det är påsktallrik, underhållning och lotterier. Fyra lotter köper han och vinner på tre av dem(!). Bland annat denna fina fruktkorg. Sicken turgubbe!

Själv jobbar jag, som sagt var. Och när jag jobbat klart tar jag mej en promenad ner till stan. I en kvardröjande snöfläck har någon helt sonika klivit ur skorna och lämnat dem där. Märkligt. Än är det väl inte riktigt barfotaväder, tycker jag.

Våren är på väg...

Blir tvungen att spankulera omkring en stund på stan, innan vi träffas igen, alla som jobbar och bor där i Granloholm där jag arbetar. Det är nämligen så att en kollega till mej går i pension och vi ska äta avslutningsmiddag på en restaurang. En trevlig afton med både skratt och tårar, som det ska vara en sån här gång.

Kommer att sakna dej, Birgitta!

Kommentarer