Nu är de här!

Cyklade "min runda" idag och på åkrarna mitt emot golfbanan i Skottsund har de landat nu, alla hundratals svanar! Hade såklart inte kameran med mej, utan fick göra ett försök med mobilen, vilket ju inte ger något lysande resultat, precis. Men iallafall... de vita prickarna är svanar, så det så.

Motvind som bara den hela vägen från Bommen och hem, men det gick bra ändå. Benen mår bara bra av att anstränga sej lite, försöker jag intala mej *ler*

Vacker eftermiddagssol på baksidan av huset, där snön fortfarande ligger fläckvis kvar. Stora fläckar med snö är det. Nästan mer snö än gräs. Och på fredag ska det visst komma mängder med ny snö igen. Bläh. Jag som har planer på att cykla till jobbet på lördag.. undrar hur det blir med det?

Kommentarer

  1. Visst är det härligt med flyttfåglarnas återkomst! Man börjar tro, igen...

    Snön hoppas jag håller sig lite väster om stugan men jag önskar dig en snöfri tur till jobbet också, såklart. Det är långt till fredag och kan ändra sig där bland molnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helst ingen snö alls... nu är det vår?!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Nä fy vad tråkigt om ni får mer snö till helgen:( Hoppas du kan cykla till jobbet ändå;) Här regnar det idag, inte så kul heller! Men mycket bättre än snö i alla fall;)
    Igår var Ted och jag på Teds väns begravning, han blev endast 19 år. En alldeles för tidig bortgång! Det var en mycket vacker begravning med så många ungdomar med föräldrar och lärare och hans fina familj. Det var väldigt tungt med många tårar. Så nu går våra tankar till hans familj. Efter en sån här tragedi får man mycket tankar som snurrar runt. Man måste verkligen ta hand om varandra och älska livet så mycket det bara går. För en dag är det ju bara slut. Ibland tror jag att man tar livet lite för lätt.

    Hoppas ni har det bra däruppe och att våren kommer mycket snart till er:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sorgligt att behöva gå på en nittonårings begravning. Det borde ingen behöva göra. Vad som än hänt, så är det alldeles fel. Och den slitna frasen "Fånga dagen" borde alla försöka leva lite mera efter. Du vet aldrig vad som händer i nästa stund.

      Var rädd om dej och de dina!

      Radera

Skicka en kommentar