Utmaning

Dagens största utmaning var att ta sej uppför den här isbacken, tillsammans med en cykel.

Nej, nej, jag cyklade inte. Jag tog på mej broddar och drog tvåhjulingen med mej upp. Såklart.

Men när den där isen var besegrad gick det alldeles utmärkt att cykla den "vanliga rundan" runt Bommen och längs Ljungan. Barmark, underbart (även om det på just den här bilden ser ut som om det ligger massor med snö fortfarande, det är inte sant alltså). Jag hade tänkt trampa på lite lugnt, eftersom jag dragit på mej en förkylning i helgen. Men med de föresatserna gick det inte så bra. När jag kom hem hade jag cyklat lika fort som jag brukar och hostan kom som ett brev på posten. Jaja, är huvudet dumt får kroppen lida, men det var iallafall väldigt härligt att ta fram cykeln igen!

Bloggen... har legat i träda en hel månad nu. Lusten att skriva och berätta har helt enkelt inte funnits och, ärligt talat, så finns den fortfarande inte. Det betyder inte att det inte händer saker, men å andra sidan har jag väl aldrig någonsin redovisat hela mitt liv i den här bloggen heller. Det händer alltid saker utanför vad som finns att läsa här, om någon nu trodde något annat. Men jag ska försöka skramla ihop en och annan rad här och dekorera med en och annan bild också, så kanske lusten infinner sej i takt med vårsolens strålar på den blåblåa himlen som vi sett några dagar nu? Vi får se.

Kommentarer

  1. Hej! Vad roligt att klockan inte är fem, längre! ;)
    Fast bloggar gör man bara om man har lust, så är det hur skulle det annars se ut! Väldigt trevligt att få läsa några rader, tycker jag ändå att det är. Och isbacken, jisses! Även jag är lite sugen på en cykel igen men jag tror inte att mitt knä gillar den idén lika mycket, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blogg har varit ytterst aktuell två gånger om dagen den senaste månaden, så klaga lagom! *S*

      Trist att ditt knä inte vill cykla, för det är verkligen trevligt. Min höft säger att det är ok att cykla, men springa vill den fortfarande inte vara med om. Eller springa... ja, du vet det där som är en gnutta mindre långsamt än att gå...

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Så roligt att höra av dig igen vännen:))) Den isbacken hade jag Aldrig klarat mig uppför. Mitt andra knä har nu också brakat:( Som tur är så är det andra lite justare mot mig;) Så det är bara att gilla läget och göra det som jag klarar av. Jag har inte ringt min läkare än, får väl se hur det artar sig. Ja ibland känns det som om man inte känner för vissa saker! Men jag är glad för din skull att du kan börja cykla lite smått igen:)) Här är det snöfritt:)))))
    Men i natt hade vi -7 grader, men nu skiner solen såååå härligt, så nu blir det en sväng ut i trädgården med vovvarna:))

    Ha en fin dag:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också haft så mycket sol på sistone och det gör gott i själen!

      Var rädd om dej!

      Radera
  3. Hej igen!
    Glömde säga Krya på dig vännen:)

    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar