Påskdagen

Johan har påskpyntat sej med ett halvt påskägg och några fjädrar. De här är gamla. Jag kommer aldrig någonsin mer att köpa påskfjädrar, då jag (äntligen!) fattat att man drar fjädrarna av levande djur. Vilket fruktansvärt plågeri!

Här håller Johan på att föreviga sej själv med hjälp av min kamera och spegeln på byrån i sovrummet.

Ja, det gick ju riktigt bra!

 Sen går vi ut och killarna ägnar sej åt lite vår-övningar med hopprep...

... medan Vickan och Sture sitter vid husväggen och tittar på...

... den blå, blå himlen.

När jag för ett tag sedan önskade mej mitt jobbschema tyckte jag att det var en bra idé att jobba söndag och måndag i påskhelgen. Idag tycker jag inte det längre. Varför i hela friden åka hem härifrån, när väder och allt är helt underbart? Dessutom är ju kylarna fulla med mat, som skulle behöva ätas upp istället för att packas ner. Onödigt besvär, liksom. Men, jag får skylla mej själv. Hem och jobba, bara! *S*

Kommentarer

  1. Nej, den här gången var det extra dumt att jobba! :D igår var det till och med 15 grader!
    Ja, det där med fjädrarna är hemskt och helt obegripligt. Vadå använda hela djuret när det ändå slaktas?! Mina fjädrar är urgamla, de också.
    Som påskkyckling gör han sig riktigt bra, Johan, haha!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar